خبرگزاری کار ایران

"یکی می خواد باهات حرف بزنه" به ملودرام اجتماعی متعهد است

asdasd
کد خبر : ۳۲۲۶۶

یکی می خواد با نگاهی راستین به اجتماع خویش توانسته از موقعیت های تلخ و تاثیرگذار اجتماعی خویش روایتی موفق بسازد.

ایلنا- تبریز: در نشست بررسی فیلم سینمایی «یکی می خواد باهات حرف بزنه» که در هشتمین ویژه برنامه نمای نزدیک برگزار شد، مخاطبان و عوامل فیلم جنبه های ملودرام این فیلم را نقد کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این نشست که با حضور منوچهر هادی، کارگردان فیلم و یکتا ناصر بازیگر این فیلم سینمایی برگزار شد، منتقدان بعداز اکران عمومی این فیلم به نقد و بررسی در این خصوص پرداختند.

در این نشست عبدالرضا هشترودیلر، منتقد فیلم نیز حضور داشت و به برخی پرسش های منتقدان پاسخ گفت.

وی با اشاره به چهارچوب اجتماعی این فیلم، تاثیرپذیری مخاطبان فیلم از این گونه سینمایی را موفق ارزیابی کرد وگفت: این فیلم که در سپهر عمومی فیلم های اجتماعی سینمای امروز ایران مورد بررسی قرار می گیرد، توانسته جنبه های ملودرام را به خوبی به تصویر بکشد.

عبدالرضا هشترودیلر از ملودرام به عنوان یک ژانر موفق در سینمای امروز جهان یاد کرد و خاطر نشان کرد: این فیلم با اتکا به مولفه های ملودرام توانسته به یک اثر موفق تبدیل شود.

وی اضافه کرد: یکی می خواد با نگاهی راستین به اجتماع خویش توانسته از موقعیت های تلخ و تاثیرگذار اجتماعی خویش روایتی موفق بسازد.

هشترودیلر خاطرنشان کرد: این فیلم توانسته با شخصیت پردازی موفق و بهره گیری از داستان و فیلمنامه ای منسجم به اثری موفق در ژانر خود تبدیل شود.

در ادامه این نشست منتقدان به طرح سوالات خود در خصوص فیلم پرداختند. یکی از حاضرین این نشست با اشاره به شخصیت یاسمین در فیلم، از «هادی» در خصوص چگونگی پرداخت به این شخصیت و مشخص نمودن جایگاه وی در اجتماع امروز پرسش کرد.

هادی نیز با بیان اینکه به رغم حضور کوتاه یاسمن در فیلم (حدود 20 دقیقه) توانسته الگویی ماندگار از خود برجای بگذارد افزود: این شخصیت با آنکه حضور نسبتا کوتاهی به لحاظ زمانی در فیلم دارد اما به دلیل حجم دیالوگ ها وحتی سکوت هایی که در طی فیلم از خودش به نمایش می گذارد تاثیر خود را به عنوان یک نوجوان کنجکاو و در عین حال پرسشگر بر مخاطب القا می کند.

به گفته وی یاسمین بر خلاف بسیاری از هم سن و سالهایش با مساله ازدواج مجدد مادرش موافق است و اینکار را برای خود و مادرش ضروری می داند. هادی، یاسمین را نوجوانی بالغ معرفی کرد که به دنبال شکوفایی خود است و از فرصت هایی که در اختیار دارد برای شکوفایی خود استفاده می کند.

مخاطب دیگری از هادی خواست تا پیام فیلم را برای حاضرین تشریح کند.

او از کارگردان فیلم خواست تا به این مساله که فیلم دقیقا روی چه بعدی از اجتماع امروز اثر داشته است بپردازد. وی با اشاره به توالی رخدادهای فیلم گفت: من کوشیده ام در این فیلم مقوله بخشش و بخشیده شدن را به نمایش بگذارم. وی افزود: به تعبیر من ما از مقوله «گذشت» دور شده است و این نمی تواند فرایندی مطلوب برای جامعه ما باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز