خبرگزاری کار ایران

اردلان شجاع كاوه:

سمندریان عزیزمان به من آموخت که هرگز استاد خطابش نکنم

اردلان شجاع‌کاوه که یک‌شنبه شب پنجم شهریورماه در مراسم افتتاح نمایش «کلمه، سکوت، کلمه» حضور داشت، به بهانه یادبودی از مرحوم استاد «سمندریان» یادداشتی نوشت.

ایلنا: اردلان شجاع‌کاوه؛ بازیگر تئا‌تر، تلویزیون و سینما که یک‌شنبه شب پنجم شهریورماه در مراسم افتتاح نمایش «کلمه، سکوت، کلمه» حضور داشت، یادداشتی را به یاد مرحوم استاد «سمندریان» که همواره در مراسم افتتاح نمایش‎‌ها حضور داشتند، در اختیار تماشاخانه ایرانشهر قرار داد که در آن آمده است: «زنگ‌ها برای که به صدا درمی‌آیند و چه کسانی باید زنگ‌ها را به صدا درآورند؟ وقتی نام هنرمند عزیزمان «حمید سمندریان» برده شد و به یادش هنرمند پیشکسوت کشورمان آقای «علی نصیریان» ۳ بار زنگ افتتاح نمایش را نواخت، سه زنگ دانشگاه به یادم آمد.»

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل مجموعه تماشاخانه ایرانشهر، «زنگ اول: ۲۵ سال پیش که جوانی بیست‌وپنج ساله بودم؛ وقتی «عزیز از دست رفته» با خبر شد که از کودکی و از ۶ سالگی به روی صحنه رفته‌ام، تا آخرین روز دانشگاه دستانش به سویم گشاده بود و دستگیر که اگر نبود من پایان‌نامه‌ای برای اجرا نداشتم.»

«زنگ دوم: سمندریان عزیزمان به من آموخت که هرگز استاد خطابش نکنم و همواره به نام می‌خواندمش. من نیز پس از ۹ سال دوری از دانشگاه، وقت تدریس، به شهادت دانشجویان هرگز نگذاشتم استاد خطابم کنند.»

«زنگ سوم: همین چندی پیش قبل از هجرتشان به سرای باقی، تماشاخانه ایرانشهر گویی دوباره دانشگاه شد. چشم‌انتظار بودیم که او آمد. این‌بار با همسرش هما روستا. هر دو مهربان‌تر و باوقار‌تر. زنگ سوم را هم نواخت و هم آموخت. گفت و شنیدیم و رفت.»

با آرزوی موفقیت برای گروه نمایش «کلمه، سکوت، کلمه». اردلان شجاع‌کاوه

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز