خبرگزاری کار ایران

بخش فیلمسازان «جنبش عدم تعهد» به جشنواره فجر اضافه شد

کد خبر : ۲۹۹۵۰

ایجاد اتحادیه فیلمسازان کشورهای عضو جنبش عدم تعهد این پتانسیل را دارد تا ظرفیت‌های تازه ایی در حوزه‌های مشترک به کار گرفته شود

 ایلنا،بخش آثار فیلمسازان «جنبش عدم تعهد» به بخش‌های بین الملل سی و یکمین جشنواره فجر اضافه شد.


به گزارش  ایلنا به نقل از روابط عمومی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر؛ محمدرضا عباسیان دبیر این رویداد سینمایی با اعلام این خبر، گفت: با توجه به ریاست سه ساله ایران بر جنبش عدم تعهد و اهمیت شناخت ظرفیت‌های سینمایی موجود در کشورهای عضو این جنبش تصمیم گرفتیم بخش آثار فیلمسازان «جنبش عدم تعهد» را امسال به قسمت بین الملل جشنواره اضافه نماییم تا در کنار نشست مقدماتی اتحادیه فیلمسازان جنبش عدم تعهد «آثاری از این کشور‌ها در بخش جداگانه و به صورت غیررقابتی به نمایش در بیاید.


وی ادامه داد: کشورهای عضو جنبش عدم تعهد با توجه به دیدگاه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مشترکی که دارند قطعا، می‌توانند بسترهای خوبی را برای فعالیت‌های مشترک در زمینه تبادل اطلاعات و تجارب سینمایی، تولیدات مشترک، همکاری‌های آموزشی و فرهنگی، هفته‌های فیلم و عکس و.... با یکدیگر فراهم نمایند و تشکیل یک اتحادیه بین‌المللی در سطح هنرمندان و سینماگران این کشور‌ها می‌تواند حرکتی جریان ساز و نتیجه دار باشد.


به گفته وی؛ ایجاد اتحادیه فیلمسازان کشورهای عضو جنبش عدم تعهد این پتانسیل را دارد تا ظرفیت‌های تازه ایی در حوزه‌های مشترک به کار گرفته شود و به توسعه مناسبات و مراودات سینمایی و شناسایی زمینه‌های جدید و فرصت‌های تازه کمک نماید.


عباسیان با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر فرصت بی‌بدیل برای تقویت فضای همکاری‌های ملی و منطقه‌ای و استراتژیک است پیش بینی این بخش و شکل گیری اتحادیه و برنامه ریزی برای نشست مقدماتی آن را اتفاقی مهم و تاثیرگذار عنوان کرد و اضافه کرد: قطعا، انرژی و افق تاز‌های پیش روی جوامع سینمایی این کشور‌ها باز می‌شود و می‌توانیم با کشورهایی که از جهات مختلف همگرایی داریم زمینه فعالیت‌های مشترک و موثری را فراهم نماییم.
شایان ذکراست نشست مقدماتی اتحادیه فیلمسازان کشورهای عضو جنبش عدم تعهد قرار است همزمان با سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در تهران برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز