خبرگزاری کار ایران

به‌دنبال تشكیل یك اتحادیه جدید در شبكه نمایش خانگی؛

آیا اختلافات اهالی سینما به شبكه نمایش خانگی نیز رسیده است؟

asdasd
کد خبر : ۲۶۴۶۵

علی اسد زاده: اتحادیه فعلی به سینمای ایران توجه لازم را ندارد/اتحادیه موسسات ویدئو رسانه: گروهی بدنبال نفاق در شبكه نمایش خانگی هستند/سجادپور: تنها اتحادیه و موسساتی می‌توانند فعالیت کنند که در سازمان سینمایی ثبت شده باشند.

ایلنا: جمعی از فعالان شبکه نمایش خانگی دست به تاسیس اتحادیه موسسات فعال ویدیو رسانه زدند درحالیکه پیش از این اتحادیه‌ای با نام موسسات ویدیو رسانه فعالیت می‌کرد و به نظر می‌رسد دامنه اختلافات اهالی سینما که به منشعب شدن و چند شاخه شدن تهیه‌کنندگان سینما، کارگردانان و سایر صنوف سینمایی شده بود این بار به شبکه نمایش خانگی رسیده است.

علی اسدزاده:

اتحادیه فعلی به سینمای ایران توجه لازم را  ندارد

علی اسدزاده(مدیرعامل موسسه تصویر گستر پاسارگاد و موسس اتحادیه موسسات فعال ویدیو رسانه) در گفتگو باخبرنگار ایلنا با اشاره به اهداف تاسیس این موسسه گفت: ما و سایر دوستانی که در این اتحادیه هستند تصور می‌کنیم که باید در کنار سینما باشیم و به رشد سینما کمک کنیم به همین دلیل دست به تشکیل این اتحادیه زدیم زیرا در این اتحادیه هدف ما توجه بیشتر به فیلم های ایرانیاست.

اسدزاده در پاسخ به این سوال که با وجود اتحادیه موسسات ویدیو رسانه چه لزومی به تاسیس یک اتحادیه جدید است، گفت: متاسفانه در اتحادیه فعلی بیشتر اعضا به دنبال خرید رایت فیلم‌های خارجی و به نوعی تقسیم اراضی هستند و هیچ توجهی به سینمای ایران نمی‌شود هرچند ما نمایش فیلم‌های خارجی و انیمیشن را تایید می کنیم اما معتقدیم که اولین وظیفه و هدف ما این است که در کنار سینمای ایران باشیم و از ظرفیت های آن استفاده کنیم و آن را ارتقا دهیم.

وی با اشاره به اعتراض گروهی از اعضای اتحادیه موسسات ویدیو رسانه به تشکیل اتحادیه موسسات فعال ویدیو رسانه گفت: کسان به این امر معترض هستند که در دوره های گذشته از رانت خرید فیلم های انیمیشن استفاده می کردند و برای خود سودهای کلان می بردند من از جنین دوستانی می پرسم که چند درصد از فیلم های سینمای ایران را دیده اند و آخرین فیلم‌هایی که از سینمای ایران عرضه کرده اند کدام فیلم ها هستند.

اسدزاده درباره آخرین وضعیت اتحادیه موسسات فعال ویدیو رسانه گفت: فراخوان تشکیل اتحادیه صادر شده است و تاکنون 5 شرکت تقاضای عضویت داده اند و به زودی مراحل ثبت قانونی آن طی می شود.

اتحادیه موسسات ویدئو رسانه:

گروهی بدنبال نفاق در شبكه نمایش خانگی هستند

اسدزاده درحالی این سخنان را مطرح می‌كند كه اتحادیه موسسات ویدئو رسانه كه بیش از 30 موسسه در آن عضو هستند، این جریان را جریان نفاق می داند و نسبت به حضور جریان نفاق در شبکه سینمای خانگی کشور هشدار داده است.

اتحادیه موسسات ویدئو رسانه با انتقاد از تشكیل این موسسه با انتشار بیانیه ای آورده است:

ظاهرا پیگیری مطالبات قانونی و برحق موسسات شبکه نمایش خانگی از طرق گوناگون به مذاق برخی جریانها، گروهها و افرادی که برخی پایگاههای قدرت را در اختیار داشته و آن را مورد استفاده قرار می دهند سازگار نبوده و برای سرکوب این خواسته ها و به بیراهه کشاندن مطالبات صنفی دست به تحرکات و ایجاد تفرقه در میان موسسات زده اند.

متاسفانه در چنین فضایی؛ موسسه ای که علیرغم داشتن حکم تعلیق فعالیت اینک در ساختار جدید سازمان سینمایی در ردیف موسسات به ظاهر فعال شبکه نمایش خانگی قرار گرفته آلت دستانی کسانی شده است که به دنبال ایجاد تفرقه و نفوذ جریان نفاق در بدنه شبکه نمایش خانگی کشور هستند. موسسه ای که فهرست تخلفاتش بلند بالا بوده و شیطنت و عناد مدیرانش با قانون را حداقل در جریان توزیع گسترده و غیرقانونی نسخه ویدئویی فیلم گشت ارشاد همگان به یاد دارند. و فراموش نکرده ایم که همین موسسه با حمایت گسترده و پشت پرده صاحبان قدرت در برخی بخش ها علیرغم ابلاغ حکم تعلیق همچنان به فعالیتش ادامه داد و سکوت سازمان سینمایی در برخورد با اقدامات فرا قانونی مدیران این موسسه و حامیانشان مهر تاییدی بود بر ادامه رفتارهای پرتنش این موسسه.

اتحادیه موسسات ویدئو رسانه (سینمای خانگی) ایران ضمن اعلام پیگیری قضایی اتهامات وارد شده توسط مدیر عامل موسسه مذکور در مصاحبه 19 آذر91 نامبرده در مراجع صالحه قضایی، به جریانات و پایگاههای قدرتی که در پی ایجاد تفرقه در موسسات ویدئو رسانه با هدف توقف و یا تعلیق روند پیگیری مطالبات قانونی و به بیراهه کشاندن خواسته‌های برحق موسسات هستند شدیدا هشدار می دهد تا دست از اینگونه رفتارهای تحریک آمیز و مخرب خود برداشته و تلاش کنند تا وظایف محوله خود را به خوبی انجام داده و از مانع تراشی در راه پیگیری مطالبات بر حق صنفی خودداری نمایند. همچنین از دست اندرکاران خدوم شبکه سینمای خانگی درخواست می کند تا با حفظ آرامش و خویشتنداری خدمات رسانی به مردم و شبکه نمایش خانگی را علیرغم مشکلات و محدودیتهای موجود ادامه داده و در جهت رفع موانع و تنگناها بکوشند.

سجادپور:

موسسات باید در سازمان سینمایی ثبت شده باشند

علیرضا سجادپور(معاون فعالیت‌های سازمان امور سینمایی) نیز درباره تاسیس یک اتحادیه جدید در شبکه نمایش خانگی گفت: من درباره اخبار رسانه ای نظر خاصی ندارم اما از نظر ما تنها  اتحادیه و موسساتی می توانند فعالیت کنند که در سازمان سینمایی و مراجع قانونی به ثبت رسمی و قانونی رسیده باشند.

آخرین پیگیری ها خبرنگار ایلنا حكایت از این دارد كه هم اکنون جلسه ویژه هیات مدیره اتحادیه موسسات ویدئو رسانه درباره این موضوع درحال برگزاری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز