خبرگزاری کار ایران

معاشقهٔ حنجر و خنجر در حوزه هنری به نمایش درمی‌آید

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۲۵

نمایش «مجلس بر خوانی معاشقهٔ حنجر و خنجر» نوشتهٔ ابوالفضل حاجی علی‌خانی و به کارگردانی علی‌رضا مهران که از آثار موفق و برگزیدهٔ نهم جشنوارهٔ تئا‌تر ماه بود، اجرای عموم خود را از دوازدهم آذر ماه در تماشاخانهٔ ماه حوزه هنری آغاز می‌کند.

ایلنا: علی‌رضا مهران، کارگردان «مجلس بر خوانی معاشقهٔ حنجر و خنجر» در مورد قصهٔ نمایش خود گفت: این نمایش زندگی‌نامهٔ «شمر» را به صورت روایی بر صحنه به نمایش می‌گذارد و ما سعی کرده‌ایم با بهره از تکنیک‌های نمایش‌های ایرانی اعم از سیاه بازی، نقالی، پرده‌خوانی، تعزیه و با کاری تجربی و کارگاهی، اثری را ارائه دهیم که امیدواریم مورد پسند تماشاگران قرار گیرد.
به گزارش ایلنا به نقل از صحنه؛ وی پیرامون تغییرات اعمال شده در نمایشش، نسبت به اجرای جشنواره‌ اظهار داشت: به لحاظ محتوا و ساختاری تغییری برای اجرای عموم نمایش اعمال نکرده‌ایم؛ فقط تغییراتی در طراحی نور خواهیم داشت. چرا که در اجرای جشنواره بنا بر محدودیت زمان و امکانات، نتوانستیم آنچه مورد نظر بود را پیاده کنیم از این رو در اجرای عموم، مقدار تغییراتی در طراحی نور خواهیم داشت که همین مقدار، خیلی مشهود خواهد بود. ضمن این‌که موسیقی کار نیز بر خلاف اجرای جشنواره، به صورت زنده اجرا می‌شود.
مهران در مورد احتمال استقبال تماشاگران از نمایش خود، تصریح کرد: معتقدم هر نمایشی که دغدغهٔ تلنگر زدن به مخاطب را داشته باشد، در هر جای تهران که به صحنه رود، می‌تواند مخاطب جذب کند. ضمن این‌که خود گروه نمایشی نیز باید برای تبلیغات کار خود، تدارکات لازم را مهیا کند و از همه مهم‌تر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری نیز باید با تبلیغات خوب خود زمینهٔ جذب تماشاگران فراهم آورد.
وی با بیان این‌که طی دوازده سال گذشته به عنوان کارگردان، بازیگر و طراح صحنه همواره با حوزه هنری همکاری داشته است، خاطر‌نشان کرد: از اولین دورهٔ جشنوارهٔ تئا‌تر ماه در این رویداد شرکت کرده‌ام و همهٔ دوره‌ها، معایب و محاسن خود را داشت اما حُـسن اصلی جشنوارهٔ نهم در این بود که تعهد اجرای عموم برای همهٔ گروه‌هایی که برای جشنواره تمرین کردند- چه آن‌هایی که به جشنواره راه پیدا کردند و چه آن‌هایی که به جشنواره راه پیدا نکردند- داده شد. به امید خدا گروه‌ ما که جز برگزیدگان بود اجرای عموم خود را به زودی پشت سر خواهد گذاشت ولی امیدوارم گروه‌هایی هم که به جشنواره راه نیافتند نیز بتوانند اجرای عموم خود را داشته باشند تا خستگی کار به تنشان نماند.
علی‌رضا مهران در پایان ابراز امیدواری کرد که موفقیت نمایش «معاشقهٔ حنجر و خنجر» در جشنوارهٔ نهم تئا‌تر ماه، در اجراهای عمومی- چه بسا بهتر- نیز تکرار شود.
نمایش «برخوانی معاشقهٔ خنجر و حنجر» نوشتهٔ ابولفضل حاجی علی‌خانی و به کارگردانی علیرضا مهران توانست در جشنوارهٔ امسال تئا‌تر ماه، جوایز اول بازیگری مرد و سوم نمایش‌نامه نویسی را نصیب خود نماید. این نمایش از دوازدهم آذرماه ساعت ۱۹: ۱۵ در تماشاخانهٔ ماه حوزه هنری برای علاقه‌مندان به صحنه خواهد رفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز