خبرگزاری کار ایران

۳۵۰ دانشجو و طلبه خارجی به تماشای «شب آفتابی» نشستند

کد خبر : ۱۶۶۶۷

۳۵۰ دانشجو و طلبه خارجی مقیم ایران از ۱۸ کشور به تماشای شب آفتابی نشستند.

ایلنا: دانشجویان ضمن تماشای شب آفتابی، خواستار اجرای آن در دیگر کشور‌ها به ویژه کشورهای مسلمان شدند.
به گزارش ایلنا به نقل از ستاد ارتباطات این برنامه، محمدصالح دانشجوی پزشکی دانشگاه بین­المللی امام­خمینی (ره) از کشور فلسطین در این باره گفت: جای چنین برنامه‌ای در غزه که خط مقدم مقاومت در برابر اسرائیل است، خالی است.
وی ادامه داد: با وجود اینکه تمامی آیتم‌ها را خوب و درخشان می‌­دانم اما برای من به عنوان یک فلسطینی آیتم آخرالزمان و پیروزی مسلمانان بر صهیونیست­‌ها بسیار جذاب و قابل توجه بود، ضمن اینکه نقطه اوج شب آفتابی را قسمت عاشورا و واقعه کربلای آن می‌دانم که آیتم واقعا خوش ساخت و تاثیرگذاری بود؛ من خود با وجود اینکه سنی هستم اما ارادت خاصی به حضرت سیدالشهدا (ع) دارم و تماشای این آیتم زیبا و هنرمندانه برایم بسیار حزن­انگیز بود.
همچنین اومَیر انودهوری دانشجوی بنگلادشی نیز گفت: بسیار مشتاقم تا برنامه‌ای مانند شب آفتابی در بنگلادش نیز به روی صحنه رود
وی ادامه داد: بیش از یک هفته نیست که به ایران امده‌ام و در این مدت شب آفتابی برایم بزرگ­‌ترین سورپرایز بوده است؛ اگر در یک جمله بخواهم شب آفتابی را وصف کنم، تنها می‌­گویم فوق­العاده بود؛ بسیار مشتاقم تا برنامه‌ای مانند شب آفتابی در بنگلادش نیز به روی صحنه رود و یقین دارم اگر چنین شود با استقبال پر شور مردم مواجه خواهد شد. تمامی آیتم­‌ها خوب بودند اما آیتمی که بیشتر نظر مرا به خود جلب کرد آیتم جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بود که واقعا خوب و واقعی به تصویر کشیده شد.
علی­رضا عبدالله دانشجوی اندونزیایی نیز خاطر نشان کرد: فارغ از بحث داستانی و تاریخی نمایش و آنچه به روی صحنه رفت، چیزی که نظر مرا به خود معطوف کرده است تهیه و تولید نمایشی با این عظمت است.
فیصل محمدی دانشجوی افغان نیز گفت: یقینا مردم افغانستان از دیدن چنین برنامه‌ای خوشحال خواهند شد.
وی خاطر نشان کرد: شب آفتابی پیام­های بسیاری را برای مخاطبان خویش داشت که در این میان دو پیام پررنگ‌تر از دیگر پیام­‌ها بودند: یکی این­که انسان از آغاز خلقت تا پایان آن با شیطان درگیر و در معرض وسوسه‌های اوست وپیروزی نهایی در گرو غلبه بر شیطان و شیاطین است و دیگری آن­که زحماتی که تمامی پیامبران الهی برای گسترش دین یکتاپرستی کشیده­اند بیهوده نبوده و در پایان منجر به برقراری حکومت عدل الهی توسط امام زمان (عج) خواهد شد.
سکینه از ترکیه نیز دیگر مه‌مان شب آفتابی بود، او گفت: شب آفتابی باعث به وجود آوردن روحیه پرسش­گری در مردم می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: شب آفتابی بسیار خوب و پر محتوا بود و من که تا کنون فکر می‌کردم تنها با خطابه و سخنرانی می‌­شود برای اسلام تبلیغ کرد با دیدن شب آفتابی به این نتیجه رسیدم که با تئا‌تر، نمایش و سینما هم می‌­توان این کار را انجام داد؛ تولید و به روی صحنه بردن نمایش­های اینچنینی در کشورهای مسلمان و حتی غیر مسلمان باعث بوجود آوردن و یا تحریک روحیه پرسش­گری در مردم می‌­شود و این موجب می‌­شود تا افراد برای یافتن پاسخ پرسش­های خود به تحقیق در مورد اسلام بپردازند؛ می‌­توان گفت که به وجود آوردن این روحیه پرسش­گری در مردم بزرگ­‌ترین تبلیغ برای دین اسلام است.
مریم از آلمان نیز گفت: شب آفتابی خیلی عالی بود؛ و من از تماشای چنین برنامه بزرگی در ایران شگفت زده شدم؛ با توجه به ظرفیت­های بالای شب آفتابی، فکر می‌­کنم اگر این برنامه در آلمان هم اجرا شود استقبال مخطبان آلمانی از آن استقبال پرشور و خوبی خواهد بود.
شب آفتابی برنامه‌ای ترکیبی است که حاوی برش‌هایی هنرمندانه از وقایع مهم تاریخی، از حضرت آدم (ع) تا حضرت امام زمان (عج) است و کارگردانی آن را بهزاد بهزادپور بر عهده دارد.
علاقه‌مندان به تماشای این برنامه ترکیبی می‌توانند با حضور در پایگاه اطلاع رسانی شب افتابی به نشانی
www. shabe-aftabi. com ثبت نام و برگه ورود دریافت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز