خبرگزاری کار ایران

بخش چشم انداز سینمای مقاومت در موزه ملی کنیا افتتاح شد

کد خبر : ۱۶۳۲۳

بخش چشم انداز سینمای مقاومت دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس شب گذشته(6 آبان) محل موزه ملی کنیا در شهر نایروبی افتتاح شد.

ایلنا: بخش چشم انداز سینمای مقاومت دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، در شهر نایروبی افتتاح شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت؛ این مراسم شب گذشته با حضور محمد علمی وزیر دولت کنیا، گیو زاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در کنیا، امیدی رایزن فرهنگی ایران در کنیا، محمد حسین حقیقی از فیلمسازان حوزه دفاع مقدس، وحید موساییان از فیلمسازان کشور، چارلز آسیبا رییس جشنواره کنیا و تعدادی از فیلم سازان و نمایندگان رسانه‌های گروهی و شبکه‌های تلوزیونی و خبر نگاران کشور کنیا، ایرانیان مقیم ایران و هنرمندان ایرانی وجمعی از مردم علاقمند در محل موزه ملی کنیا در شهر نایروبی برگزار شد.

محمدحسین حقیقی فیلم ساز دفاع مقدس در این برنامه پیرامون سینمای دفاع مقدس و شکل گیری چشنواره دفاغ مقدس و ابعاد گوناگون آن بویژه، گسترش ابعاد بین المللی آن با تاید و اهتمام به موضع مقاومت در جهان سخنرانی کرد.

وی گفت: سنمای ایران با تکیه بر مفاهیم انسانی تاکنون موفقیت بسیاری در عرصه بین المللی داشته است و توانسته در مجامعه مختلف بین المللی سینمایی بدرخشد.

وی ادامه داد: برگزاری این برنامه در کشور کنیا، قطعا، فضا و فرصت‌هایی را فراهم می‌آورد تا فرهنگنیان و سینماگران و بوژه، رسانه‌های این کشور با گوشه‌هایی از زیبایی‌ها و ارزش‌های سینمایی ایران آشنا شوند.

حقیقی با اشاره به اهمیت این رویداد در دیگر کشور‌ها عنوان کرد: جشنواره بین الملی فیلم مقاومت و دفاع مقدس امکان مناسبی برای پخش آثار اخلاقی و انسانی مبتنی بر مفاهیم انسانی و اخلاقی و ظلم ستیزی در جهت تحقق صلح واقعی درجهان باشد.
همچنین، در این مراسم محمد علمی وزیر دولت کنیا ضمن خوش آمدگویی و ابراز خرسندی از حضور هیات ایرانی و نمایش فیلم‌هایی از سینمای ایران در این مراسم خاطر نشان ساخت: امیدواریم این برنامه کمک کند تا دو کشور در تولید مشترک سرمایه گزاری کنندو

وی افزود: این هفته‌های فیلم می‌تواند چهره واقعی سینمای ایران را به جهانیان معرفی نماید. در ادامه، گیوزاد سفیر ایران در کنیا طی سخنانی گفت: سینمای ایران بدور از موسیقی‌ها واستفاده بی‌مورد از جذابیت‌های کاذب توانسته با هوشمندی به مضامین انسانی و مفاهیم جدید دست پیدا کند. اوی با اشاره به فیلم‌های ایرانی و مخاطبین آن کفت: امروزه سینمای ایران توانسته در جذب مخاطب در عین سادگی موفق باشد.

در این مراسم فیلم سینمایی «مزرعه پدری» به نمایش در امد و پس از آن مراسم با گپ و گفتگو و پذیرای به پایان رسید. نشست با رئیس جشنواره و فیلمسازان و تهیه کنندگان تلویزیون کشور کنیا از دیگر برنامه‌های این هفته فیلم است.

همچنین، قرار است نشستی با دبیر جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و فیلمسازان حاضر در این برنامه با اصحاب رسانه برگزار شود.

همچنین هفته فیلم مقاومت به مدت یک هفته در نایروبی کنیا برگزار و در این هفته یازده عنوان فیلم از سینمای مقاومت ایران اکران می‌شود.

در این خبر عناوین فیلم‌های سینمایی به این ترتیب آمده است:

شکارچی شنبه/ پرویز شیخ طادی، بیگانگان/ عباس رافعی، به کبودی یاس/ جواد اردکانی، بدرود بغداد/ مهدی نادری، قلاده‌های طلا/ ابوالقاسم طالبی، نفوذی/ احمد کاوری و مهدی فیوذی، بیداری رویاها/ محمدعلی باشه آهنگر، مزرعه پدری/ مرحوم رسول ملاقلی‌پور، آن مر د آمد/ حمید بهمنی، آخرین ملکه زمین/ محمدرضا عرب، ریسمانی نزدیک‌تر از رگ/ مسعود اطیابی.

این آثار به مدت ۱۰ شب محل موزه ملی، سالن سینمای مرکز پرسیتره/، دفتررایزنی فرهنگی فرانسه و دانشگاه کنیا به خواهد امد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز