خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان سینمایی سوره در پاسخ به ایلنا، مطرح کرد:

اعتراضات شش فیلمساز به حوزه هنری فقط جنجال رسانه‌ای است

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۰۱

سهیل جهان بیگلری رییس سازمان سینما حوزه هنری معتقد است که نمایش داده نشدن چند فیلم در سینماهای حوزه هنری امری طبیعی است و سالهای قبل نیز این گونه بوده است.

ایلنا: سهیل جان بیگلری در حاشیه نشست خبری جشنواره فیلم رویش در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اعتراضات شش فیلمسازی که حوزه هنری فیلمهای آن‌ها را اکران نمی‌کند؛ گفت: ما به عنوان یک سینما دار به لحاظ قانونی حرفه‌ای و عرفی اجازه داریم که بگوییم قصد نداریم که تعدادی از فیلم‌ها را نمایش دهیم.
وی ادامه داد: ما به لحاظ مسایل اقتصادی هیچ‌گاه این مساله را علنی اعلام نکردیم بلکه به خود تهیه کننده و به وزارت ارشاد اعلام کردیم.
وی ادامه داد: حوزه هنری هر سال از بین ۱۰۰ فیلم فقط ۵ الی ۶ فیلم را اعلام می‌کند که قصد ندارد آن‌ها را اکران کند و این امر غیر طبیعی نیست اما متاسفانه فضایی برای این کار ساخته شد که مشخص نیست چه کسی دنبال استفاده از این فضاست البته به ما هم ربطی ندارد.
وی ادامه داد: مجوز ساخت این فیلم‌ها حمایت از آن‌ها و تولید آن‌ها جای دیگری صورت گرفته است و هیچ ارتباطی به حوزه هنری ندارد و امروز نیز از سیصد سینمای کشور فقط ۶۰ سینما این فیلم‌ها را نمایش نمی‌دهد.
وی ادامه داد: ‌این تصمیم را حتی اداره نظارت ارزشیابی نیز اعلام کرده است که حوزه می‌تواند بعضی فیلم‌ها را نمایش ندهد و کسانی که از ساخت این فیلم‌ها حمایت کرده‌اند خود آن‌ها را نمایش دهند.

بیگلری با اشاره به اینکه با شخص فیلمساز مشکلی ندارد؛ گفت: همین افرادی که نسبت به تصمیم ما اعتراض دارند آثاردیگرشان در سینمای حوزه هنری به نمایش در آمده و حتی به آن‌ها گفتم که اگر کارهای دیگرشان که براساس اهداف حوزه هنری باشد حمایت می‌کنیم و در ساخت مشارکت می‌کنیم و حتی مساله نمایش ندادن فیلم‌ها را نیز به صورت محرمانه به حوزه هنری اعلام کردیم.
جهان بیگلری درباره وضعیت پروانه ساخت فیلمهای جدید گفت: موافقت مشروط و اصولی این پروانه ساخت‌ها اعلام شده است و در حال تکمیل پرونده آن‌ها هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز