خبرگزاری کار ایران

معاون هنری حوزه هنری اعلام کرد:

حوزه هنری فیلمهای را که نمی‌خواهد اکران کند محرمانه به ارشاد می‌گوید

اینکه عده‌ای این کار حوزه را سیاسی می‌دانند؛ درست نیست چرا که حوز به اعتقادات و ارزش و اصول توجه کرده و‌ای اعتقادات شامل امر به معروف و نهی از منکر نیز هست.

 ایلنا: بخش پایانی برنامه این هفته «هفت» به میزگردی با عنوان آرامش بعد از طوفان اختصاص داشت. دراین میزگرد «محمد حمزه‌زاده» معاون هنری حوزه هنری و «مرتضی شایسته» تهیه‌کننده سینما درباره وضعیت سینما و تولید فیلم و اکران صحبت کردند.
به گزارش خبرتگار ایلنا، محمد حمزه‌زاده معاون هنری حوزه هنری اعلام کرده است در حال حاضر فیلم‌هایی که موضوع اختلاف بودند در سینما آزادی و استقلال اکران شدند و امیدواریم همینطور پیش برود و اگر بنا به همکاری باشد، فیلم‌هایی که حوزه هنری انتخاب می‌کند اکران می‌شوند.
حمزه‌زاده که در برنامه سینمایی هفت حاضر شده بود؛ با اعلام این مطلب افزود: همچنین قرار است فیلم‌هایی که حوزه آن‌ها را اکران نمی‌کند در چند نوبت و به صورت محرمانه به سازمان سینمایی کشور اعلام شود و در این مورد حوزه هنری به وظیفه خود عمل کرده است، اینکه عده‌ای این کار حوزه را سیاسی می‌دانند؛ درست نیست چرا که حوز به اعتقادات و ارزش و اصول توجه کرده و‌ای اعتقادات شامل امر به معروف و نهی از منکر نیز هست.
وی در ادامه تصریح کرد: مطالعات و پژوهش‌های حوزه نشان می‌دهد که در سینمای ۱۳۹۱ خط و ربطی وجود دارد که خانواده و روابط پنهانی و همچنین زیر سئوال بردن نظام را نشانه گرفته ا ست و ما اعلام کردیم این فیلم‌ها اکران نمی‌شود.
حمزه‌زاده مهم‌ترین مشکل امروز سینمای ایران را سوژه فیلم خواند و یادآور شد: نگارش فیلمنامه فنی است اما مضمون مهم‌تر است، مضامین در سینما به درستی انتخاب نمی‌شوند و باید مخاطب را بشناسیم. سینمای ما نسبت به مخاطب غافل است و ما در فیلمنامه باید به مخاطب آموزش دهیم و مخاطب با رفتن به سینما هویت خود را پیدا کند.
حمزه‌زاده سینمای ایران را غیرصنعتی خواند و اظهار داشت: بیشتر فیلم‌ها دولتی هستند که به بازگشت سرمایه کاری ندارند و اگر این دغدغه نباشد شکست می‌خوریم، اگر قرار بود مسیری را که همه طی می‌کنند ما هم طی کنیم، این خود یک اشتباه است.
وی تصریح کرد: ما در کشور شورا‌ها به سر می‌بریم، ابتدا باید همه چیز را حل کنیم و بعد شروع به کار کنیم. اینکه حوزه بیاید فیلم بسازد کاری ندارد بلکه باید زیرساخت‌ها را درست کرد..

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز