خبرگزاری کار ایران

انیمیشن حکایات سعدی مسافر انگلستان شد

کد خبر : ۱۲۸۰۹

هرچه از تاریخ می‌گذرد سعدی در ادبیات جهان بیشتر می‌درخشد، او که در دوران زندگی خود سفرهای بسیار داشته اکنون نیز به سرزمینهای دورونزدیک فرا خوانده می‌شود تا جشنواره‌های هنری را به قندستان حکایاتش میهمان کند.

ایلنا - شیراز: هرچه از تاریخ می‌گذرد سعدی در ادبیات جهان بیشتر می‌درخشد، او که در دوران زندگی خود سفرهای بسیار داشته اکنون نیز به سرزمین های دور و نزدیک فرا خوانده می‌شود تا جشنواره‌های هنری را به قندستان حکایاتش مهمان کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، این بار مجموعه انیمیشن حکایات سعدی به بخش مسابقه فیلیپ انگلستان راه یافته است.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس با اعلام خبر  راهیابی انیمیشن حکایات سعدی به جشنواره فیلیپ انگلستان گفت: این مجموعه فاخر به همت واحد پویانمایی صدا وسیمای مرکز فارس و محصول تلاش و همکاری بیش از ۳۰ نفر از هنرمندان با کارگردانی و تهیه کنندگی سروش خادمی تولید شده است.

محمد باقر کشفی ادامه داد: این برنامه شامل حکایت‌های شیرین وپند آموز گلستان و بوستان شیخ اجل مصلح الدین سعدی شیرازی در بیست و شش قسمت دوازده دقیقه‌ای به شیوه سه بعدی رایانه‌ای در سیمای فارس تهیه شده است.

کشفی ضمن بیان تلاش شبانه روزی مرکز فارس در معرفی مفاخر استان به مردم ایران و دنیا، گفت: نام سعدی شیرازی بر تارک ادبیات جهان می‌درخشد و امروز نیز اگر بشریت آهنگ دست یابی به صلح وآرامش پایدار دارد لازم است بیت معروف «بنی آدم اعضای یک دیگرند که در آفرینش زیک گوهرند» را نه تنها بر سر در سازمان ملل حک نماید که باید نصب العین خود برای تمامی تصمیم‌های جهانی قرار دهند، سخن بلند آوازه‌ای که بر گرفته از تعالیم حیات بخش مکتب پیامبر اعظم اسلام (ص) است.

کشفی در مورد تولید حکایات سعدی بیان کرد: تازگی و طراوت پند و اندرزهای حکیمانه سعدی او را جزء بزرگ‌ترین مشاهیر ادب و فرهنگ جهان قرارداده که این همه، صدا و سیمای فارس را برآن داشت تا با همتی مضاعف و عزمی جهادی این انیمیشن فاخر را در بالا‌ترین کیفیت تهیه و تقدیم به فارسی زبانان جهان کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز