خبرگزاری کار ایران

پیشرفت جشنواره تئاتر کودک همدان چشمگیر است

کد خبر : ۱۱۰۶۸

یک کارگردان تئاتر گفت: پیشرفت جشنواره تئاتر کودک همدان نسبت به سال های گذشته چشمگیر است و بخش زیادی از کاستی های آن جبران شده است.

ایلنا-همدان: یک کارگردان تئاتر گفت: پیشرفت جشنواره تئاتر کودک همدان نسبت به سال های گذشته چشمگیر است و بخش زیادی از کاستی های آن جبران شده است.

به گزارش ایلنا؛ مریم کاظمی که با نمایش «آدم بلا و دیو ناقلا» در بخش مسابقه ایران این دوره از جشنواره شرکت کرده است، اظهار کرد: داستان اصلی این نمایش مربوط به دو دیو مهربان است که به یکدیگر علاقمند هستند و قرار است با هم ازدواج کنند؛ اما روز ازدواج آنها در یک هوای آفتابی باران می بارد.

وی افزود: این نمایش به ضرب المثلی اشاره دارد که می گویند روز آفتابی که در آن باران ببارد؛ روز عروسی دیوها و غول ها است.

کاظمی با بیان اینکه این نمایش برای رده سنی نوجوان آماده شده است؛ خاطر نشان کرد: پیام نمایش را مخاطب باید دریافت کند اما چیزی که از مفهوم این نمایش دریافت می شود این است که همه انسان ها دارای یک دیو درون هستند که باید بر آن چیره شوند.

وی تصریح کرد: برای پرداختن به محتوا و مسائل آموزشی و تربیتی در تئاتر کودک نوجوان، به یک برنامه ریزی بلند مدت نیاز است و باید همه دست‌اندکاران در این زمینه همکاری کنند.

کاظمی تأکید کرد: بازتاب نمایشنامه ها است که در اجرا نمود پیدا می کند و اگر آسیبی در اجرا وجود داشته باشد قسمت اعظم آن به نمایش نامه باز میگردد پس ابتدا باید حوزه ادبیات نمایشی کودک و نوجوان را تقویت کنیم.

پایان پیام

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز