خبرگزاری کار ایران

آثار سعدی در خانه فرهنگ محصل بررسی می‌شود

کد خبر : ۸۷۷۶۳

آثار و اشعار استاد سخن، سعدی شیرازی ۱۸ تیرماه در برنامه «سرای سخن» خانه فرهنگ محصل با حضور اساتید زبان و ادبیات فارسی بررسی می‌شود.

ایلنا: در برنامه سرای سخن که با انگیزۀ ارتقای سطح دانش و بینش عمومی و اعتلای فرهنگ و هنر کشور، ترویج و اشاعۀ فرهنگ و هنر اصیل ایرانی و اسلامی برگزار می‌شود؛ اساتید شعر و ادبیات همچون «دکتر محمدرضا بیگدلی»، «سیدمصطفی کشفی»، «بهمن علیزاده»، «کاظم سالمی» و «دکتر شهریار جعفری» به ارائه دیدگاه‌های خود در مورد استاد سخن، سعدی شیرازی خواهند پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای فردوس، باتوجه به جایگاه ویژه سعدی در تاریخ ادبیات فارسی و نقش برجستۀ او در فرهنگ و ادب ایران اسلامی، خانه فرهنگ محصل برای شناساندن هر چه بیشتر ویژگی‌های شخصیت، آثار، دوران تاریخی و اجتماعی، تأثیرگذاری و تأثیرپذیری سعدی بر شاعران و سخنوران بعد از خود و همچنین اندیشمندان حیطه جامعه‌شناسی، مردم‌شناسی، هنر اقدام به برگزاری سلسله جلساتی با عنوان سرای سخن کرده که سومین نشست این برنامه دوشنبه ۱۸ تیرماه در این مرکز برگزار می‌شود.
سومین برنامه سرای سخن در تاریخ ۱۸ تیرماه ۹۲ ساعت ۱۷، با مشارکت کتابخانه حصارک برگزار می‌شود که بررسی امثال و حکم در آثار سعدی، معرفی آثار فرهنگی ادبی سعدی، معرفی یک کتاب منتشر شده بزرگسال و یک کتاب ویژه کودک و نوجوان در مورد سعدی، بیان ویژگی‌های عصر سعدی، حکایت خوانی و نقالی از بوستان و گلستان، اجرای اشعار منتخب سعدی همراه با موسیقی سنتی از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این نشست است.
همزمان با این برنامه نمایشگاه کتابی نیز با موضوع مرتبط به برنامه در خانه فرهنگ محصل برگزار می‌شود.
علاقمندان می‌توانند در تاریخ مذکور به آدرس جنت آباد شمالی، بلوار سیمون بولیوار، نبش ایران شهر شمالی، کتابخانه شهدای حصارک مراجعه کرده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۴-۴۴۴۷۴۶۸۳ تماس حاصل نمایند.
آدرس اینترنتی ferdos. farhangsara. ir نیز برای کسب اطلاعات بیشتر از دیگر برنامه‌های مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵ در نظر گرفته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز