خبرگزاری کار ایران

مسابقه کتابخوانی حول محور شخصیت امام خمینی"ره" در کابل برگزار شد

کد خبر : ۷۵۷۸۱

بزرگترین مسابقه کتابخوانی، اولین بار، به مناسبت گرامیداشت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی"ره" در کابل برگزار شد.

ایلنا: بزرگترین مسابقه کتابخوانی، اولین بار، به مناسبت گرامیداشت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی"ره" در کابل برگزار شد.

به گزارش ایلنا، این مسابقه که با فراخوان و سازماندهی مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان در کابل دایر شد با استقبال بیش از ۳۰۰۰ جوان دختر و پسر قرار گرفت.

سئوالات مسابقه از متن کتاب "راه اینجاست..." تهیه شده بود که به همین منظور توسط انتشارات مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان در تیراژ ۴۰۰۰ نسخه، قبلا منتشر و در مراکزی که از پیش توسط انتشار اطلاعیه‌هایی اعلام شد، در دسترس علاقمندان شرکت کننده در مسابقه قرار گرفت.

متن کتاب حاوی گزیده سخنان حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای"ادام الله بقائه" بود که در مقاطع گوناگون، ناب‌ترین سخنان را پیرامون شخصیت حضرت امام خمینی"ره" بیان داشته‌اند.

به گفته مسئول بخش فرهنگی مرکز تبیان در کابل، این مسابقه به دو منظور برگزار شد: از یک طرف علاقه داشتیم که فرهنگ کتابخوانی در میان جوانان افغانستانی ترویج شود و از طرف دیگر با توجه به متن کتاب، شخصیت بزرگمردی چون امام خمینی"ره" آن هم توسط مقام معظم رهبری به نسل فعلی کشور معرفی شود و بدین سان همزمان با ارتحال این مرد ملکوتی، از شخصیت بی‌بدیلش تجلیل و یادبود مناسب به عمل آید.

به اعتقاد حجت الاسلام والمسلمین محمدضیاء موحدی مسئول بخش فرهنگی تبیان و متصدی برگزاری این مسابقه، چاپ و تکثیر این کتاب و نیز برگزاری مسابقه، هدف دیگری را نیز تامین نمود و آن عبارت است از ارائه راهکارهای ناب و هدایت کننده نسل جوان افغانستان، توسط ارائه افکار، نظریات، توصیه‌ها و خصوصیات حضرت امام خمینی"ره" آن هم در قالب دیدگاه‌ها و تحلیل‌های بسیار زیبا و کارگشایانه حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای"ادام الله بقائه".

وی اضافه کرد: فکر نمی‌کردیم، مسابقه با این وسعت و گستردگی، آن هم از متن کتاب(راه اینجاست....) مورد استقبال جوانان دختر و پسر قرار گیرد؛ اما ناباورانه شاهد حضور پرشور و شوق هزاران جوان، در صحنه برگزاری مسابقه بودیم.

از میان شرکت کنندگان، برای ۲۴ نفر برنده به مناسبت بیست و چهارمین سالروز ارتحال حضرت امام خمینی"ره" جایزه تعلق می گیرد که جایزه ده نفر اول طلا و ۱۴ نفر بعدی هدایای نفیس و بسته‌های فرهنگی خواهد بود.

جوایز در مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی"ره" روز ۱۴خرداد در حسینیه بقیت الله الاعظم، واقع در شهر کابل، اعطا خواهد شد.

به گفته آقای موحدی، از میان ۲۴ نفر متذکره ۱۲ نفر خانم و ۱۲ نفر آقا در نظر گرفته می‌شوند. مراسم قرعه‌کشی هم، در همان تاریخ ۱۴خرداد، در زمان و مکان فوق دایر خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز