خبرگزاری کار ایران

استاندار هرمزگان:

ظرفیت‌های فرهنگ کشور را به خدمت جشنواره خلیج‌فارس درآوریم

کد خبر : ۶۶۷۳۹

جشنواره‌ها در نظام فرهنگی ما دارای قابلیت‌های بسیار خوبی هستند. همین که ما را به یک عنوان و یک نام حساس می‌کنند باعث می‌شوند ذهنمان به یک سمت معین هدایت و ر روی یک هدف متمرکز شویم.

ایلنا: استاندار هرمزگان تاکید کرد که باید همه ظرفیت‌های فرهنگی کشورمان را در خدمت جشنواره خلیج فارس و بازتاب جهانی آن درآوریم.
به گزارش ستاد خبری جشنواره خلیج فارس، ابراهیم عزیزی(استاندار هرمزگان) در مورد این جشنواره گفت: من معتقدم هر تلاشی که در جهت انجام این رسالت بزرگ به اجرا گذاشته شود دارای دستاورد خواهد بود و این طور نیست که این جشنواره‌ها از خاصیت لازم بی‌بهره باشند یا تاثیرگذاریشان کم باشد.
وی افزود: جشنواره‌ها در نظام فرهنگی ما دارای قابلیت‌های بسیار خوبی هستند. همین که ما را به یک عنوان و یک نام حساس می‌کنند باعث می‌شوند ذهنمان به یک سمت معین هدایت و ر روی یک هدف متمرکز شویم.
این مقام مسئول از دیگر کارکردهای جشنواره‌های موضوعی اینگونه یاد کرد: جشنواره‌ها فرصتی می‌شوند تا همه ما دور هم جمع شده و نسبت به وظایفمان بیشتر آشنا می‌شویم، قابلیت‌های خودمان را بیشتر مطرح می‌کنیم. درباره جشنواره خلیج فارس هم باید بگویم همین که از این طریق می‌توانیم مساله خلیج فارس را مطرح کنیم و این موضوع را به هموطنان خودمان یادآوری کنیم دستاوردهای خوبی است و اثبات می‌کند که یک جشنواره در هر صورت بی‌تاثیر نیست.
وی ادامه داد: البته ممکن است برخی از جشنواره‌ها از خاصیت لازم بهره‌مند نباشند اما معتقدم تاکنون تمام تلاش‌هایی که در حوزه‌های فرهنگی شده و برنامه‌هایی که توسط مجموعه‌های فرهنگی و با مسوولیت آن‌ها برگزار شده، ثمره بسیار خوبی در بر داشته است.
استاندار هرمزگان تصریح کرد: امروزه ما جشنواره رضوی را داریم که گسترش‌دهنده فرهنگ رضوی در کشور شده است، جشنواره حضرت علی اکبر (ع) را داریم که واقعا در بین جوانان جایگاه خود را به درستی پیدا کرده است.
همچنین در استان هرمزگان برنامه همایش امام سجاد (ع) را برگزار می‌کنیم که هر ساله در روز شهادت آن حضرت برگزار می‌شود و همه مردم استان هرمزگان با تمام وجود در این برنامه شرکت می‌کنند و از این طرق می‌توانیم فرهنگ سجادیه را تبلیغ، تشریح و تبیین می‌کنیم.
وی در مورد بازتاب بین المللی جشنواره‌هایی از نوع خلیج فارس ابراز کرد: بازتاب جهانی این جشنواره بستگی به میزان انعکاسی دارد که ما بتوانیم از این جشنواره ارائه دهیم. اگر انعکاس ما بین‌المللی و همه جانبه باشد تاثیر به سزایی خواهد داشت، اما اگر محدود به جغرافیای استان و یا در ‌‌نهایت خود کشور باشد، در همین حد هم نتیجه و بازتاب خواهد داشت.
عزیزی در پایان عنوان کرد: اگر بتوانیم از ظرفیت‌های بین المللی و قابلیت‌هایی که وجود دارد بیشتر بهره ببریم، بازتاب بین‌المللی و نتایج آن هم قطعا بسیار بیشتر خواهد بود، کما اینکه در برنامه‌های قبلی شاهد این امر بوده‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز