خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز نشر دانشگاهی:

توزیع نشریات علمی پژوهشی، مهم‌تر از کمک‌های مالی است

کد خبر : ۴۹۲۸۹

بهتر است دولت به جای کمک مستقیم نقدی، تدبیری بیندیشد که مجلات علمی پژوهشی، به دست مخاطبان حرفه‌ای و اصلی‌اش برسد.

ایلنا: بهمن حاجی‌پور رئیس مرکز نشر دانشگاهی با بیان این مطلب گفت: اگر دولت بتواند هر کدام از موسسات و اداراتی را که در یک زمینه خاص فعالیت می‌کنند، ملزم کند تا هر فصل، یک نشریه از نشریات تخصصی را تهیه کنند، به این ترتیب، مدیران مسئول مجلات، مطمئن هستند که با فروش مثلاً هزار نسخه از یک نشریه، می‌توانند نشریه‌شان را در تامین هزینه‌های جاری، خودکفا کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری اولین نمایشگاه نشریات تخصصی، این استاد دانشگاه افزود: فکر می‌کنم وزارتخانه‌های علوم و ارشاد هر چه زود‌تر باید فکری به حال نشریات کنند و بودجه‌ای را به صورت سالانه و در ازای چاپ هر نشریه به صاحبان مجلات تخصصی ارائه دهند تا روند تولید و انتقال دانش، بیش از این با مشکل مواجه نشود.
حاجی‌پور در بخش دیگری از سخنانش گفت: برگزاری اولین دوره از نمایشگاه نشریات تخصصی، یکی از گام‌های مهم و موثر در جهت حل معضلات نشریات علمی پژوهشی است اما باید تسهیلات دیگری هم در کنار این نمایشگاه وجود داشته باشد تا مخاطبان راحت‌تر بتوانند این نشریات را خریداری کنند؛ به خصوص که نمایشگاه، با محدودیت زمانی و مکانی روبروست و نمی‌تواند طیف وسیعی از مخاطبان را تحت پوشش قرار دهد.
رئیس مرکز نشر دانشگاهی ادامه داد: اگر موسسات فرهنگی بتوانند هزینه بخشی از فروش نشریات را برعهده بگیرند و بخش دیگر را به خریداران و مخاطبان اصلی واگذار کنند، روند کاری نشریات علمی پژوهشی سریع‌تر و بهتر خواهد بود.
نخستین نمایشگاه نشریات تخصصی به همت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۴ اسفند به مدت یک هفته در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود. در این نمایشگاه بیش از یکصد نشریه تخصصی در حوزه‌های مختلف علوم و معارف برای نخستین بار در یک نمایشگاه واحد گردهم می‌آیند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز