خبرگزاری کار ایران

واکنش‌ها به توقیف هفته نامه نصیر بوشهر

asdasd
کد خبر : ۲۶۴۵۷

چاپ مطلبی با عنوان "مشاهدات عینی در سفر به کربلای ایران" در هفته نامه محلی نصیر بوشهر و همراه داشتن اعتراضاتی، موجب توقیف این نشریه و جبهه گیری نیروهای اصلاح طلب شد.

ایلنا - بوشهر: چاپ مطلبی با عنوان "مشاهدات عینی در سفر به کربلای ایران" در هفته نامه محلی نصیر بوشهر و همراه داشتن اعتراضاتی موجب،توقیف این نشریه و جبهه گیری نیروهای اصلاح طب شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در بوشهر، بدنبال انتشار مقاله ای از محمد سرخوش در هفته نامه نصیر بوشهر، اعتراضات گسترده ای از سوی اصولگرایان در بوشهر بوقوع پیوست که انتشار این مقاله را که تحت عنوان "مشاهدات عینی در سفر به کربلای ایران" به چاپ رسیده، توهین به شلمچه دانسته بودند. سه نمایندگان بوشهر، دشتستان و کنگان نیز با انتشار بیانیه هایی جداگانه، چاپ این مقاله را محکوم نمودند. در این اعتراضات خواستار برخورد با هفته نامه نصیر بوشهر شده بودند.

هفته نامه نصیر بوشهر از آذرماه سال 78 فعالیت خود را دراستان بوشهر آغاز کرده بود.

نصیر بوشهر شهریورماه 89 نیز با رای هیات نظارت بر مطبوعات به دلیل ˈتخلف از مواد 1، 8 و 9 قانون مطبوعاتˈ توقیف شده بود.

درجریان بررسی پرونده شکایت هیات نظارت در دادسرای عمومی و انقلاب بوشهر، این نشریه از اتهامات وارده تبرئه شد و از دی ماه سال گذشته انتشار آن از سر گرفته شد.

حسن لاوری مدیر مسئول هفته نامه نصیر بوشهر در گفتگویی اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس و شلمچه یادآور خاطرات دوستان شهیدمان است و کسی به خودش و خاطراتش توهین نمی کند.

لاوری افزود: متأسفانه به علت سوء تفاهم عده ای از مطلب آقای محمد سرخوش كه در شماره اخیر نصیر بوشهر درج شده، جوسازی و شلوغ کاری ها در استان ایجاد شده که نشان از پیگیری اهداف خاصی دارد.

وی ادامه داد: نویسنده مطلب "مشاهدات عینی در سفر به کربلای ایران" محمد سرخوش بوده كه یکی از متدینین شهر بوشهر و از رزمندگان دفاع مقدس می باشد که هدفش از ذکر مطلب فوق رسیدگی به آن منطقه و احداث استراحتگاه و خوابگاه برای زائرین بوده و هیچ قصد و هدفی به منظور توهین و اهانت در کار نبوده است.
مدیرمسئول نصیر بوشهر همچنین اضافه کرد: اینجانب سه بار در جبهه های نور علیه ظلمت مجروح شده و در منطقه شلمچه نیز در کنار دوستان شهیدم از ناحیه سر و گردن، شکم، دست و دو پا مجروح شده ام، از این رو خود را همراه ایثارگران هشت سال دفاع مقدس دانسته و توهین به خاطراتم را روا و جایز نمی دانم.

یونس محمدی مدیر کل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان در پی این اتفاقات اعلام کرد: درج مطلبی در مورد منطقه عملیاتی شلمچه در آخرین شماره هفته نامه نصیر بوشهر با واکنش های شماری از مردم استان بوشهر روبه رو شد. دادستان بوشهر نیز در پی شکایت های مختلف مردم متدین و ارگان های مختلف، حکم توقیف موقت این نشریه را به صورت رسمی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان ابلاغ کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: این مطلب به صورت تلفنی به مدیر مسوول هفته نامه نصیر اعلام و حکم کتبی توقیف آن نشریه نیز به صورت رسمی ابلاغ شد.

امان الله شجاعی عضو شورای اسلامی شهر بوشهر با انتقاد از عملکرد اداره کل ارشاد استان و سایر مسئولان مربوطه برای توقیف هفته نامه محلی نصیر بوشهر تصریح کرد: برای توقیف هفته نامه نصیر بوشهر از هم سبقت می گرفتند و به دنبال کسب افتخاری برای خود بودند.

امان الله شجاعی افزود: توقیف و فیلتر کردن نشریات و سایتهای خبری افتخاری ندارد.

وی گفت: اگر دادستان وارد قضیه شده می خواسته جلوی برهم خوردن نظم عمومی را بگیرد، اما جای تعجب دارد که اداره کل ارشاد استان با دستپاچگی وارد عمل شد.

وی با ابراز تأسف از توقیف نصیر بوشهر گفت: جایز نبود اینگونه با یک نشریه برخورد می شد.بنده نوع ادبیات آقای سرخوش را اصلاً قبول ندارم، اما همه می دانند که ایشان اصولگراست و مدافع دولتهای نهم و دهم است و آنچه که در آن مقاله در مورد شلمچه نوشته تنها بخشی از ناراحتی هایش از کمبود امکانات در آنجا بود.

برخی از مدیران مسئول هفته نامه های محلی استان و ریس خانه مطبوعات استان نیز در گفتگو های جداگانه ای توقیف هفته نامه نصیر بوشهر را محکوم کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز