خبرگزاری کار ایران

شهریار عدل:

سایه نراقی همواره بر میراث فرهنگی اثرگذار بود

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۰۰

نراقی آرام و قرار نداشت و هیچگاه معطل نمی‌شد برای كار دعوت شود، درحالی كه قاعده این بود كه دیگران دنبال استفاده از تجربیات او باشند كه بودند. اما نراقی منتظر نمی‌شد به كار دعوت شود.

ایلنا: شهریار عدل كه به تازگی از سفر كاری كشور هندوستان به ایران بازگشته است؛ از كوشش‌های احسان نراقی در سازمان یونسكو یاد كرد و درگذشت او را مایه تاسف دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این كارشناس برجسته میراث فرهنگی ضمن اشاره به اینكه نراقی در درجه اول یك جامعه‌شناس بود، گفت: نراقی از سالیان دور و پیش از انقلاب؛ شاگردان بسیار خوب زیادی تربیت كرده است.

این كارشناس ضمن اشاره به دوران مشاورت نراقی در سازمان یونسكو، ادامه داد: در آن دوران به خصوص چون بخش جوانان را در اختیار داشت بسیار كوشش‌ می‌كرد و سایه‌اش همواره بر میراث فرهنگی كشور اثرگذار بود، این متعلق به دورانی می‌شود كه میراث جهانی تازه درحال تولد بود.

وی با اشاره به اینكه نراقی جوانان را بسیار تشویق و حمایت می‌كرد، اظهار داشت: حتی در نمونه‌ای خود او با تلاش و فعالیتی كه همواره از احسان نراقی سراغ داشتیم برای سفر جوانان به كنگره جهانی میراث فرهنگی هواپیمایی گرفت تا جوانان از این رویداد عقب نمانند.

عدل با اشاره به این مطلب كه نراقی از چنان روحیه و انرژی برخوردار بود كه هیچگاه آرام نمی‌گرفت، بیان كرد: نراقی آرام و قرار نداشت و هیچگاه معطل نمی‌شد برای كار دعوت شود، درحالی كه قاعده این بود كه دیگران دنبال استفاده از تجربیات او باشند كه بودند. اما نراقی منتظر نمی‌شد به كار دعوت شود.

وی در پایان با اشاره به اظهار تاسف مجدد از درگذشت احسان نراقی، گفت: با فكری كه آقای نراقی داشت شاید می‌شد در دوران حیات خیلی بهتر از ایشان بهره گرفته شود اما متاسفانه اینگونه نشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز