خبرگزاری کار ایران

روز جهانی عصای سفید در فرهنگسرای بهمن

کد خبر : ۱۲۷۷۴

واحد نابینایان فرهنگسرای بهمن مراسم بزرگداشت روز جهانی عصای سفید را روز چهارشنبه ٢۶ مهر ماه برگزار می‌کند.

ایلنا: به همت واحد نابینایان فرهنگسرای بهمن؛ بزرگداشت روز جهانی عصای سفید برگزار می‌شود.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای بهمن، واحد نابینایان فرهنگسرای بهمن روز جهانی عصای سفید را روز چهارشنبه ٢۶ مهر ماه برگزار می‌کند.
این مراسم که با حضور مسئولین فرهنگی منطقه ١۶ و سازمان بهزیستی برگزار می‌شود شامل اجرای برنامه‌های متنوع توسط اعضای این واحد می‌باشد.
اجرای تواشیح به سرپرستی رضا خلیلی، اجرای موسیقی سنتی به سرپرستی شیما شوری، اجرای گروه کر به امیر پرتو، شعرخوانی توسط علیرضا سلامی و معرفی فعالیت‌های واحد نابینایان توسط مهدی عبداللهی از بخشهای این مراسم است.
مسابقه عصا زنی نیز یکی دیگر از برنامه‌های این واحد است که شامل تحرک، جهت یابی، دقت در راه رفتن، استفاده از حس شنوایی و حس ششم نابینایان می‌باشد و به نفرات اول تا سوم جوایز اعطاء می‌شود.
در سال ۱۹۵۰، یونسکو و شورای جهانی نابینایان قانون «عصای سفید» را تصویب و روز ۱۵ اکتبر برابر با ۲۴ مهر ماه را روز جهانی «عصای سفید» یا روز جهانی ایمنی نابینایان اعلام کردند. روز عصای سفید برای پاسداشت و گرامیداشت دستاوردهای نابینایان که چه به فرم مادرزادی نابینا‌زاده شده‌اند و چه با بروز رخدادهای ناگوار نابینا شده‌اند جشن گرفته می‌شود.
این مراسم ساعت ١۵ در تالار مبارک فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود.
علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۵۵٣٢٣٨٨٠ تماس بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز