خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس فتا اصفهان خبر داد:

برخورد با 829 وبلاگ و سایت اینترنتی غیر مجاز در اصفهان

کد خبر : ۱۱۱۶۹

وبلاگ و سایت كه در زمینه جرایم اینترنتی فعالیت می‌كردند، در شش ماهه نخست امسال شناسایی شده و برخورد قانونی با آن‌ها صورت گرفته است.

اصفهان – ایلنا: 829 وبلاگ و سایت كه در زمینه جرایم اینترنتی فعالیت می‌كردند، در شش ماهه نخست امسال شناسایی شده و برخورد قانونی با آن‌ها صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا، رییس پلیس فتا اصفهان با اعلام این خبر گفت: پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان در طی شش ماهه دوم سال 90 و در شش ماهه اول سال 91 توانسته است رتبه‌های برتر كشوری را به لحاظ كشف و شناسایی مجرمان اینترنتی به دست آورد.

سرهنگ ستار خسروی به روند رو به رشد پلیس فتا استان اصفهان اشاره كرد و گفت: از زمان تاسیس پلیس فتای اصفهان تاكنون 82.23 درصد از جرایم اینترنتی كشف شده‌اند كه این رقم بالاتر از نرم جهانی بوده و در حالی است كه پلیس‌های سایبری با سابقه دنیا در سال 30 تا 40 درصد از جرایم اینترنتی را كشف می‌كنند.

رییس پلیس فتا اصفهان از طراحی نظام جامع شناسایی بد افزارها شامل ویروس‌ها و كرم‌های اینترنتی در این پلیس خبر دارد و افزود: در دنیا دو هزار و 229 ویروس شناخته شده وجود دارد كه در سال جاری ما 13 ویروسی كه قصد حمله به سازمان‌های دولتی و خصوصی در استان را داشتند شناسایی و در آزمایشگاه تخصصی این پلیس آنها را خنثی كردیم.

خسروی در ادامه از شناسایی و برخورد با 829 وبلاگ و سایتی كه در زمینه جرایم اینترنتی فعالیت می‌كردند در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: در این رابطه تعداد 140 متهم نیز دستگیر و تحویل مراجع قضایی داده شدند.

وی با بیان اینكه در عصر جدید با رشد 100 درصدی جرایم سایبری روبرو هستیم عنوان كرد: متاسفانه در این دوره مردم ما به خصوص جوانان از تهدیدهای اینترنتی به خصوص شبكه‌های اجتماعی همچون فیس بوك و تویتر ناآگاه هستند و ما به عنوان پلیس فتا وظیفه داریم از جان و مال و ناموس مردم در محیط سایبری حفاظت كرده و امنیت آنها را در این محیط تأمین نماییم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز