خبرگزاری کار ایران

نمایشنامه «وایولت» از هومن بنایی در آلمان به صحنه می‌رود

کد خبر : ۹۰۱۲۲

«فلوریان لیسکه» کارگردان آلمانی قصد دارد نمایشنامه وایولت را که نوشته هومن بنایی است در هانوفر آلمان روی صحنه ببرد.

ایلنا: «فلوریان لیسکه» قصد دارد نمایشنامه وایولت را در هانوفر آلمان روی صحنه ببرد.
به گزارش ایلنا، هومن بنایی که پیش از این نمایشنامه‌هایی از قبیل مسافر اتاق شماره ۳۷، چشم‌های تو کلاه من، سیاه و سفید، یک صبح عجیب، ایفل دیوار ندارد و... را نوشته بود آخرین اثر خود را با ترجمه علی آبرومندی به «فلوریان لیسکه» کارگردان خوش فکر و جوان آلمانی سپرده تا اتفاقی خوب برای نسل جوان تئا‌تر کشور در عرصه بین المللی رخ دهد.

وایولت متنی ابزرود و ضدجنگ است و «لیسکه» معتقد است می‌تواند با کارگردانی این اثر که مسئله زوال ایمان، در هم ریختن اعتقادات آزادیخواهانه، نهیلیسم، پوچی و فقدان معنا در هستی را موضوع محور اصلی قرار داده است؛ تبادل فرهنگی خوبی با هنرمندان ایرانی و نمایشنامه نویسان خلاق و تئا‌تر ایران داشته باشد و امیدوار است این همکاری مشترک شروع جریانی پُر انرژی برای تبادل فرهنگ‌های هر دو کشور باشد.

آخرین اثر هومن بنایی در مقام نویسنده و کارگردان نمایش «مسافر اتاق شماره ۳۷» می‌باشد که روایت گر روزهای پایانی زندگی صادق هدایت است و این اثر با کمال بی‌توجهی داوران بازبین در سی و یکمین جشنواره بین المللی فجر رد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز