خبرگزاری کار ایران

کارگردان "چشم‌هایی که مال توست" در گفتگو با ایلنا:

مجموعه‌هایی مانند "باروک" مخاطبان تئا‌تر را افزایش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۳۲

طی این مدت متوجه شدیم عده‌ای از مخاطبان به دلیل فاصله زیاد از مجموعه تئاترشهر مخاطب تئاتر‌های آزاد بودند، یعنی به نمایش علاقه‌ داشتند اما آثار با کیفیت در نزدیکی آن‌ها روی صحنه نمی‌رفت که برای تماشا به سالن بروند.

ایلنا: نسیم ادبی(کارگردان نمایش چشم‌هایی که مال توست) ضمن اعلام تمدید زمان اجرای این نمایش به مدت یک هفته از تاسیس مجموعه‌هایی فرهنگی خصوصی مانند مجموعه تازه تاسیس «باروک» استقبال کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، نسیم ادبی کارگردان نمایش «چشم‌هایی که مال توست» در رابطه با اجرای این اثر در مجموعه تازه تاسیس باروک گفت: هفته نخست که اجرای نمایش را شروع کردیم حدود نیمی از ظرفیت سالن پر می‌شد و این مسئله در مقایسه با استقبالی که مخاطبان از اجراهای قبلی این اثر داشتند؛ گروه را نگران می‌کرد اما افرادی هم بودند که اعتقاد داشتند جای نگرانی وجود ندارد، چون استقبال از آثار نمایشی مجموعه تئاترشهر هم چندان چشم‌گیر نیست و تنها بخشی از ظرفیت سالن‌های نمایش این مجموعه پر می‌شود.
وی افزود: اما این روند رفته رفته تغییر کرد به شکلی که در اجرای دو شب قبل ناچار شدیم برای عده‌ای از میهمانان صندلی اضافه درنظر بگیریم و تعداد حاضران حدودا به ۱۵۰نفر رسید. این در شرایطی است که مجموعه باروک به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده و هیچ اثر نمایشی پیش از این در مجموعه روی صحنه نرفته بود.
بازیگر نمایش «خون رقصه» در پاسخ به این سوال که باتوجه به معماری متفاوت مجموعه باروک آیا تغییراتی در اجرای نمایش لحاظ شد یا خیر اظهار کرد: بله، وقتی در سالن گوشه مجموعه نیاوران اجرا داشتیم دکوری درنظر گرفتیم که محیط را بیشتر به اجرا در سالن تئا‌تر نزدیک می‌کرد اما برای اجرا در مجموعه باروک نور کار تغییراتی داشت و دکور نمایش به طور کامل عوض شد، چون با توجه به معماری بنا که به نوعی آپارتمانی محسوب می‌شود و مضمون داستان نمایش ما که در خانه می‌گذرد تصمیم گرفتیم محیط را به همین سمت سوق بدهیم تا اتمسفر حاکم بر فضا به خانه نزدیک‌تر باشد.
این هنرمند با تاکید بر اینکه مجموعه باروک شرایط مناسبی برای اجرای این اثر نمایشی فراهم کرد، افزود: مجموعه باروک برای چنین اجراهایی بسیار عالی است. آقای اسلامی مدیر مجموعه هم درک بسیار خوبی از هنر دارد و برای اجرای نمایش ما تمام همکاری‌های لازم را انجام داد، ‌ از گروه حمایت کامل کرد و حتی بیلبوردهای تبلیغاتی نیز برای نمایش «چشم‌هایی که مال توست» در سطح شهر درنظر گرفت.
ادبی همچنین با استقبال از تاسیس محل‌هایی مشابه مجموعه «باروک» در بیشتر نقاط شهر تهران گفت: اینکه افرادی از نظر مالی این امکان را دارند و می‌توانند محل مسکونی را برای اهداف هنری در نظر بگیرند و چنین کاری می‌کنند بسیار خوب و پسندیده است. شاید عده‌ای به دلیل فاصله محل زندگی از مرکزشهر و مجموعه‌های فرهنگی مثل ایرانشهر و تئاترشهر دور باشند و نتوانند به راحتی آثار نمایشی را تماشا کنند اما علاقه داشته باشند.
وی تصریح کرد: به نظرم اگر هر منطقه‌ از تهران بتواند چنین امکانی فراهم کند تا مخاطب در محیطی مانند مجموعه باروک با احترام مواجه شود و در فضایی مثبت بلیت نمایش را خریداری کند، انتظار بکشد و سپس به تماشای اثر بنشیند قطعا با استقبال زیادی مواجه خواهد شد و مخاطبان بیشتری به تماشای تئا‌تر می‌نشینند. ما طی این مدت متوجه شدیم عده‌ای از مخاطبان به دلیل فاصله زیاد از مجموعه تئاترشهر مخاطب تئاتر‌های آزاد بودند، یعنی به نمایش علاقه‌ داشتند اما آثار با کیفیت در نزدیکی آن‌ها روی صحنه نمی‌رفت که برای تماشا به سالن بروند.
کارگردان نمایش «چشم‌هایی که مال توست» در پایان اظهار کرد: تاسیس چنین محل‌هایی از طرفی موجب می‌شود هنرمندان هم مدام ناچار نباشند برای دریافت امکان اجرای آثار خود مدام از مدیران خواهش و تمنا کنند تازه جواب بگیرند سالن ما برای یک یا دوسال آینده پر است.
نمایش «چشم‌‌هایی که مال توست» به کارگردانی نسیم ادبی و نویسندگی و بازی بهاره رهنما قرار بود تا روز جمعه (۷تیرماه) اجرا شود که به دلیل استقبال مخاطبان یک هفته دیگر تمدید شد. این اثر ساعت ۲۰ هر روز در گالری باروک واقع در خیابان دروس، خیابان یارمحمدی، کوچه نامدار، پلاک پنج میزبان علاقه مندان است..

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز