خبرگزاری کار ایران

داود فتحعلی بیگی در گفتگو با ایلنا مطرح کرد:

مدیران با شیوه‌های اجرایی برخورد تبعیض آمیز نداشته باشند

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۳۹

اعتقاد دارم سالن‌های نمایش نباید با سبک‌های نمایشی به صورت تبعیض آمیز برخورد کنند. به خصوص که همه ما موظف هستیم برای حفظ آثار و شیوه‌های اجرای نمایش‌های ایرانی تلاش کنیم.

ایلنا: داود فتحعلی‌بیگی، دبیر شانزدهمین جشنواره تئاتر آیینی - سنتی به هنرمندان جوانی که از دوسال قبل انتظار دریافت امکان اجرای عمومی آثار خود را می‌کشند و همچنان موفق نشده‌اند توصیه کرد درخواست خود را مستقم با مدیر مرکزهنرهای نمایشی در میان بگذارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دبیر شانزدهمین جشنواره تئاتر آیینی – سنتی درباره مشکلات پیش آمده برای اجرای عمومی نمایش‌هایی که دوسال قبل در این رویداد به صحنه رفته بودند گفت: ‌من در خصوص وعده‌های این دوره تا دقیقه آخر پای کار خواهم ایستاد و طی صحبت‌هایی که با مدیرکل مرکز‌هنرهای نمایشی داشتیم اطمینان دارم آقای آشنا هم بحث اجرای عمومی آثار راه یافته به بخش صحنه‌ای جشنواره آیینی – سنتی را با جدیت پی‌گیری می‌کند. آنچه در گذشته رخ داده به دبیرخانه قبلی ارتباط پیدا می‌کند و فکر می‌کنم هنرمندان جوانی که همچنان امکان اجرای عمومی آثار خود را پیدا نکرده‌اند باید با آقای آشنا صحبت کنند و حتما نتیجه مثبت خواهند گرفت.

وی در ارتباط با همکاری سالن‌های نمایشی مانند تماشاخانه سنگلج برای اجرای عمومی نمایش‌های با کیفیت جشنواره عنوان کرد: در این زمینه با آقای اتابک نادری مدیر مجموعه سنگلج صحبت کردیم تا در هیئت بازبینی آثار حضور داشته باشد که دیگر مشکل قبلی برای هنرمندان و آثار پیش نیاید. ضمن اینکه باید تاکید کنم ما سالن نمایش آثار را تعیین نمی‌کنیم اما چنین راه‌کاری پیشنهاد شده که آثار از نزدیک توسط آقای نادری رصد شود.

فتحعلی‌بیگی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود جای اجرای آثار ضعیف در بعضی از سالن‌های نمایشی نمایش‌های با کیفیت جشنواره آیینی سنتی دوسال قبل روی صحنه برود،‌ اظهار داشت: مسئولیت برنامه‌ریزی برای این اتفاق برعهده من نیست اما اعتقاد دارم سالن‌های نمایش نباید با سبک‌های نمایشی به صورت تبعیض آمیز برخورد کنند. به خصوص که همه ما موظف هستیم برای حفظ آثار و شیوه‌های اجرای نمایش‌های ایرانی تلاش کنیم.

این مدرس دانشگاه و پیشکسوت تئاتر سنتی ایرانی در پاسخ به این سوال که آیا سالن‌هایی مانند مجموعه تماشاخانه ایرانشهر از اجرای چنین آثاری حمایت می‌کند یا نه، گفت: صددرصد استقابل می‌کنند و نسبت به اجرای این آثار اقبال دارند. در گفتگویی که با آقای سرسنگی مدیرعامل مجموعه هم داشتم ایشان بسیار علاقه نشان داد، اما ابتدا باید ببینیم چه آثار وارد جشنواره می‌شود.

وی در پایان عنوان کرد: آثار ابتدا باید کیفیت قابل قبولی داشته باشد تا بتوانیم برای اجرای صحنه‌ای آن‌ها تلاش کنیم. حتی اگر آثاری خارج از مجموعه باشد که از کیفیت مناسبی برخورد باشد حتما برای اجرای عمومی حمایت خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز