خبرگزاری کار ایران

حسن دادشکر:

بازار تئا‌تر، عرصه‌ای مناسب برای معرفی عروسک‌های بومی

کد خبر : ۸۰۲۱۸

عروسک‌های بومی زیادی در کشور وجود دارد که انتظار می‌رود در گام نخست برگزاری بازار تئا‌تر کودک و نوجوان، مرکزملی اسیتژ و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نسبت به احیای دوباره آن‌ها و بازسازی شدنشان اقدام کند تا این میراث ملی محافظت شود و از بین نرود.

ایلنا: حسن دادشکر، نویسنده و کارگردان تئا‌تر، معتقد است، بازار تئا‌تر کودک و نوجوان می‌تواند فعالیت مثبتی برای معرفی عروسک‌های بومی ایرانی به مخاطبان باشد.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دادشکر با بیان اینکه بازاری برای عرضه محصولات تئا‌تر کودک و نوجوان نداریم، گفت: در گذشته فعالیت‌هایی انجام شده است ولی امروزه دیگر، گروه‌های اندکی در عرصه تولید محصولات مرتبط با تئا‌تر فعالند. اگر فعالیت بازار تداوم داشته باشد برنامه بسیار خوب و تاثیرگذاری است.
دادشکر با این توضیح که برگزاری بازار تئا‌تر کودک و نوجوان می‌تواند فعالیت مثبتی برای معرفی عروسک‌های بومی ایرانی به مخاطبان باشد، اظهار داشت: عروسک‌های محلی کردستان، آذربایجان، خراسان، شیراز و شمال از جمله عروسک‌هایی است که تعدادی از آن‌ها جنبه نمایشی دارند و برخی دیگر نیز آیینی و تعدادی هم همواره در روستا‌ها مطرح بودند که بازار تئا‌تر می‌تواند در بازار معرف دوباره این عروسک‌ها به مردم باشد.
این هنرمند با این توضیح که عروسک «مبارک» نخستین‌بار توسط کانون پرورش فکری به مردم معرفی شد، گفت: خود من تعدادی از این عروسک را به دوستان و میهمانان خارجی هدیه دادم که برای آن‌ها غافلگیر کننده و جذاب بود. یکی از این عروسک‌ها امروز در مجموعه موزه متروپلیتن نیویورک موجود است.
دادشکر اضافه کرد: عروسک‌های بومی زیادی در کشور وجود دارد که انتظار می‌رود در گام نخست برگزاری بازار تئا‌تر کودک و نوجوان، مرکزملی اسیتژ و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نسبت به احیای دوباره آن‌ها و بازسازی شدنشان اقدام کند تا این میراث ملی محافظت شود و از بین نرود.
بازار تئا‌تر کودک و نوجوان با شعار «امروز، کودکی را به تئا‌تر ببریم» از ۸ تا ۱۲ تیر ماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.
دسترسی به این خبر به همراه تصویر و خبرهای دیگر در پایگاه اطلاع‌رسانی کانون با نشانی www. kanoonnews. ir امکان‎پذیر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز