خبرگزاری کار ایران

کوروش زارعی:

جشنواره تئا‌تر خیابانی خرداد در معرفی اهداف انقلاب تاثیر بسزایی دارد

کد خبر : ۷۹۴۰۱

با توجه و تمرکز هر چه بیشتر جشنواره‌ها به موضوع انقلاب علاوه کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی در بودجه فرهنگی، می‌توان برنامه ریزی مدونی را برای تولید و اجرای آثار نمایشی با کیفیت و ارزشمند انجام داد.

ایلنا: کوروش زارعی برپایی جشنواره‌ای با عنوان «تئا‌تر خیابانی خرداد» که به قیام ۱۵ خرداد و موضوعات انقلابی، اختصاص دارد را در معرفی اهداف انقلاب انقلاب اسلامی موثر دانست.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی نخستین جشنواره تئا‌تر خیابانی خرداد، کوروش زارعی بازیگر و کارگردان تئا‌تر گفت: انتخاب آثاری که به حماسه و تاریخ معاصر اشاره دارند، برای قشر جوان جامعه، می‌تواند گویای حقیقت‌ها و ایثارگری‌های مردم ایران و شرحی بر چگونگی شکل گیری انقلاب باشد.
وی که تاکنون آثار دینی، آئینی، بومی و انقلابی زیادی را به صحنه برده است، در خصوص نقاط ضعف و راهکار‌هایی که در راستای ارتقائ سطح نمایش‌های انقلابی وجود دارد، اذعان کرد: با توجه به اینکه عدم آشنایی نمایشنامه نویسان جوان با موضوع انقلاب یکی از مسائلی است که در این بخش به چشم می‌خورد، معتقدم برای تولید آثار فاخر اکتفا کردن به یک جشنواره کافی نیست، بلکه باید با افزایش موضوع انقلاب و ایثار در یکی از بخش‌های جشنواره‌هایی چون انقلاب و دفاع مقدس و یا جشنواره تئا‌تر فجر، افزایش کمی و کیفی قابل توجهی را در این حوزه بوجود آورد.
زارعی در ادامه افزود: با توجه و تمرکز هر چه بیشتر جشنواره‌ها به موضوع انقلاب علاوه کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی در بودجه فرهنگی، می‌توان برنامه ریزی مدونی را برای تولید و اجرای آثار نمایشی با کیفیت و ارزشمند انجام داد.
همچنین مسئولان و متولیان جشنواره‌ها با اهمیت ویژه‌ای که در جشنواره‌های متعدد برای تولید آثارانقلابی قائل می‌شوند، زمینه رشد هر چه بیشتر این نمایش‌ها را فراهم می‌کنند.

گفتنی است، نخستین جشنواره تئا‌تر خیابانی خرداد ۱۵ تا۱۸ خرداد ماه به دبیری سیداحسان قاضی‌زاده در استان تهران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز