خبرگزاری کار ایران

واكنش شاه‌آبادی به مسائل پیش آمده در اختتامیه جشنواره نمایش‌نامه‌نویسی؛

تخلف همكاران ما احراز شود جایزه را پرداخت می‌كنیم

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۴۴

امیدوارم تخلفی از سوی همكاران ما صورت نگرفته باشد، اما اگر یادداشتی مبنی بر این تخلف به دست من برسد معاون هنری مدیون است و من شخصا پی‌گیری می‌كنم.

ایلنا: حمید شاه‌آبادی معاون هنری وزیر ارشاد در رابطه با مسائل پیش آمده در اعلام نام نفر برگزیده جشنواره نمایش‌نامه نویسی تاكید كرد درصورت احراز تخلف، مسئله را شخصا پی‌گیری می‌كند و قطعا برای اهدای جایزه نفر اول اقدام می‌كند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاكید بر اینكه در صورت دریافت نامه در رابطه با مشكلات پیش آمده برای نویسنده جوان برنده جایزه نخست جشنواره اقدام می‌كند، گفت: رعایت مقررات یك جشنواره مهم‌تر از حضور یا عدم حضور اشخاص است‎. وقتی برای برگزاری جشنواره‌ای ضوابطی درنظر گرفته می‌شود طبیعتا همه اعضا باید نسبت به رعایت قوانین جدی باشند اما اگر احیانا تخلفی صورت گرفته باشد بنده شخصا پی‌گیری می‌كنم.

وی ادامه داد: اگر تا به این لحظه به ماجرا ورود پیدا نكردم به این دلیل بود كه باید به سازوكار جشنواره و تصمیم هیئت داوران احترام بگذاریم. تنها نكته‌ای كه من از ابتدا برای جشنواره تاكید كردم این بود كه نمایش‌نامه‌های جدید برای جشنواره خلق شود. هنرمندان و نویسندگان ما ده‌ها متن نوشته شده از قبل با موضوع‌های گوناگون آماده دارند، اگر بازه ارائه را بازتر می‌گیریم حداقل باید توجه داشته باشیم جشنواره از نمایش‌نامه‌های جدید بهره بگیرد.

این مدیر تصریح كرد: اعتباری كه برای بخش جوایز درنظر گرفته شد قطعا باید صرف همین بخش بشود، هم می‌توان رتبه‌ها را ارتقاء داد، هم می‌توان جوایز را به تعداد بیشتری از افراد اختصاص داد كه قطعا برای جمعیت بیشتری ایجاد انگیزه می‌كند.

شاه‌آبادی در پاسخ به این سوال كه درصورت احراز تخلف از سوی مسئولان برگزاری جشنواره نمایش‌نامه‌نویسی چه اتفاقی می‌افتد، اظهار كرد: من امیدوار هستم تخلفی از سوی همكاران ما صورت نگرفته باشد، اما اگر یادداشتی مبنی بر این تخلف به دست من برسد حتما پی‌گیری می‌كنم و علاوه بر تعهد و توقعی كه دوستان برای 12نفر جدید ایجاد كردند، جایزه نفر نخست را تامین می‌كنیم و توقع نویسنده برگزیده نیز برجای خود باقی است. اگر تخلف از سوی همكاران ما صورت گرفته باشد معاونت هنری مدیون خواهد بود و قطعا رسیدگی می‌شود.

در جریان برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره نمایش‌نامه نویسی نام نفر برگزیده توسط هیئت داوران در آخرین لحظه اعلام نشد كه پس از پی‌گیری‌های خبرنگاران، علی ایزدی دبیر جشنواره مدعی شد جایزه به نویسنده‌ای از شهرستان تعلق داشته و دلیل اعلام نشدن نام نویسنده برتر این بوده كه متن او یك هفته پیش از برگزاری جشنواره و برخلاف آیین‌نامه روی صحنه رفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز