خبرگزاری کار ایران

كارگردان نمایش «ادیپوس» مطرح كرد:

وضعیت اختصاص سالن‌ به گروه‌ها وحشتناك است

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۷۸

اصلانی: تلاش كردیم نمایش را در تالار حافظ روی صحنه ببریم كه چهارماه ما را منتظر گذاشتند. به اجرا در سالن اصلی تئاترشهر هم علاقه داشتیم كه متاسفانه آنهم فراهم نشد. نهایتا چاره‌ای نداشتیم تا در ایوان شمس به شكل قاب صحنه‌ای كار كنیم.

ایلنا: امین اصلانی؛ كارگردان جوانی كه با نخستین نمایش خود «ادیپوس» موفق شد تماشاگران زیادی را برای دیدن تئاتر به تالار ایوان شمس جذب كند؛ از شرایط نامناسب برای اختصاص سالن اجرا به گروه‌های نمایشی رضایت ندارد و اوضاع را وحشتناك توصیف كرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این كارگردان در همین رابطه اظهار كرد: به دلیل استقبال زیاد و زمان كمی كه برای اجرای نمایش ما درنظر گرفته شده بود، درخواست كردیم اجرای نمایش «ادیپوس» را مدتی تمدید كنند اما متاسفانه این امكان فراهم نشد. به همین خاطر و باتوجه به استقبال خوب تماشاگران از نمایش درحال حاضر با جدیت دنبال این هستم كه بتوانم سالن دیگری را برای اجرا پیدا كنم.

وی ادامه داد: نمایش ما تازه جا افتاده و شكل اصلی خود را پیدا كرده و حیف است به این زودی اجرای آن را پایان یافته تلقی كنیم، بیست روز واقعا برای اجرا كم است. اما از طرفی پیدا كردن سالنی برای اجرا ساده نیست و از طرف دیگر حفظ كردن این تعداد بازیگر حرفه‌ای و شناخته شده كه هریك پیشنهادهای متفاوتی دارند؛ كار بسیار دشواری است.

این كارگردان با اشاره به فضای محدود سالن ایوان شمس و تمهیدی كه برای نزدیكی بازیگر و تماشاچی انتخاب شده بود، اظهار كرد: سعی كردیم بازیگران و این اسطوره‌ها چشم در چشم مخاطب صحبت كند. بیشتر علاقه داشتم آرتویی عمل كنم و در اجرای هم‌سرایان و لحظه بیرون آمدن چشم شقاوت زیادی در اجرا وجود داشته باشد اما فكر كردیم شاید مخاطب تحمل آن را نداشته باشد.

اصلانی در پاسخ به این سوال كه در صورت پیدا شدن سالن جدید برای اجرای اثر آیا كار تغییرات خواهد داشت یا خیر، گفت: همه چیز بستگی به سالن دارد ما پیش از آغاز كار در تالار شمس تلاش كردیم نمایش را در تالار حافظ به روی صحنه ببریم كه چهارماه ما را منتظر گذاشتند. به اجرا در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر هم علاقه زیادی داشتیم كه متاسفانه آن هم فراهم نشد، این بود كه نهایتا چاره‌ای نداشتیم تا در ایوان شمس به شكل قاب صحنه‌ای كار اجرا كنیم.

وی ادامه داد: امسال كه مجدد به حافظ مراجعه كردیم به ما می‌گویند سیاست‌ها برای سال 92تغییر كرده و متون ایرانی در اولویت اجرای آثار قرار دارد به همین دلیل باز هم سالن ندادند. متاسفانه شرایط وحشتناكی حاكم است اما خوشحال هستم كه توانستیم در همین شرایط هم كار را روی صحنه ببریم.

كارگردان نمایش ادیپوس همچنین به هزینه زیاد تولید این اثر اشاره و تصریح كرد: خدا را شكر طی بیشت شب فروش خوبی داشتیم اما برای برآمدن از پس هزینه‌های تولید كار باید به ما امكان 30 یا 40 اجرای مرسوم داده می‌شد كه حتی استقبال خوب مخاطبان مسئولان تالار ایوان شمس را ترقیب نكرد اجرای كار را تمدید كنند. البته گویا برای همایش و دیگر مسائل از پیش زمان درنظر گرفته بودند و همواره از آن‌ها تشكر كرده‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا به آفرینش نمایش دیگری فكر می‌كند یا خیر، اظهار كرد: درحال حاضر بدهكاری‌هایی از كار اول برایم باقی مانده كه باید راهی برای برآمدن از پس آن پیدا كنم، قطعا به خلق و اجرای نمایش جدید علاقه دارم اما درحال حاضر تنها به حفظ گروه و ادامه اجرا فكر می‌كنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز