خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن ندای معلولان ایران درگفتگو با ایلنا:

سازمان بهزیستی درصدد قطع هزینه تحصیل معلولان است

asdasd

سازمان بهزیستی این موضوع را گردن دانشگاه آزاد می‌اندازد و این دانشگاه هم می‌گوید معلولان باید پول بدهند / از‌‌ همان ابتدا سازمان بهزیستی هیچ وقت به رایگان شدن تحصیل دانشجویان معلول تن نداده است.

ایلنا:‌ رییس انجمن ندای معلولان ایران، گفت: سازمان بهزیستی‌‌ همان ۳۰ تا ۴۰ درصدی هم که برای هزینه تحصیل معلولان پرداخت می‌کرد، اکنون به عناوین مختلف در صدد قطع یا کاهش آن است.

محمودکاری در گفت‌و‌گو با ایلنا در مورد وضعیت هزینه تحصیل دانشجویان معلولان، گفت: سازمان بهزیستی این موضوع را گردن دانشگاه آزاد می‌اندازد و این دانشگاه هم می‌گوید معلولان باید پول بدهند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی می‌گوید دانشگاه‌ها همکاری نمی‌کنند و دانشگاهها هم می‌گویند برای رایگان شدن هزینه تحصیل معلولان بودجه نداریم، به طور کلی ناهماهنگی بسیاری در این زمینه وجود دارد.

کاری با اشاره به اینکه اکنون هزینه تحصیل دانشجویان معلول تقریبا معوق است، افزود: به هر حال هزینه‌های تحصیل معلولان بین دانشگاه‌ها و سازمان بهزیستی بلاتکلیف مانده است.

وی با تاکید بر اینکه هزینه‌های تحصیل معلولان باید رایگان باشد، افزود: این درحالی است که هیچ‌گاه تحصیل معلولان رایگان نبوده است و این موضوع بستگی به نوع برخورد مددکار با دانشجویان معلول دارد به طوری که با برخورد سلیقه‌ای به برخی از آن‌ها ۳۰ درصد و به برخی دیگر ۴۰ یا ۵۰ درصد هزینه تحصیل می‌دادند.

کاری با اشاره به اینکه تاکنون به هیچ دانشجوی معلولی تمام هزینه تحصیلش پرداخت نشده است، افزود: از‌‌ همان ابتدا سازمان بهزیستی هیچ وقت به رایگان شدن تحصیل دانشجویان معلول تن نداده است.

رییس انجمن ندای معلولان ایران تصریح کرد: دانشجویان معلول هم نیز تا زمانی که پول را واریز نکنند، نمی‌توانندانتخاب واحد کنند و ترم خود را بگذرانند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز