خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد:

تصویب و ابلاغ اعتبار دو میلیارد و پانصد میلیون به طرح‏های تحقیقاتی و آموزشی ستاد مبارزه با مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۸۱

حمایت مالی و معنوی از ۲۰ پایان‌نامه فوق لیسانس و دکترا / فصلنامه علمی- ترویجی سلامت اجتماعی و اعتیاد چاپ می‌شود/ وزارتخانه‌های علوم و بهداشت سه واحد درسی با عنوان مدیریت راهبردی مواد مخدر و روان‏گردان‏‌ها ایجاد کنند.

ایلنا: مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر از تصویب و ابلاغ اعتبار طرح‏های تحقیقاتی و آموزشی ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال ۱۳۹۲ به میزان دو میلیارد و پانصد میلیون تومان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ "حمید صرامی" در این رابطه گفت: اعتبار سال‌جاری به‌منظور انجام طرح‏های تحقیقاتی و آموزشی است و بدون هر گونه رشد اعتباری، معادل بودجه طرح‏های تحقیقاتی و آموزشی سال گذشته می‌‏باشد.

وی از انجام چهار طرح تحقیقاتی به صورت ملی به‌عنوان اولویت‏های سال‌جاری از سوی دفتر تحقیقات و آموزش ستاد با بهره‏گیری از ظرفیت علمی دانشگاه‏‌ها و سایر مراکز پژوهشی خبر داد و افزود: انجام طرح شیوع‏‌شناسی سوء مصرف مواد مخدر و روان‏گردان‏‌ها در بین شهروندان در ۳۱ استان کشور، انجام طرح شیوع‏‌شناسی سوء‌مصرف مواد مخدر و روان‏گردان‏‌ها در محیط‏های صنعتی ۳۱ استان کشور، انجام طرح شیوع‏‌شناسی سوء مصرف مواد مخدر و روان‏گردان‏‌ها در بین دانش‏آموزان مقطع سوم راهنمایی تا پایان چهارم دبیرستان در ۳۱ استان کشور و بررسی و ارزیابی اثربخشی اقدامات کاهش عرضه طی ۳۳ سال گذشته در سطح کشور از جمله طرح‏های تحقیقاتی دارای اولویت در سال‌جاری می‌‏باشند.

حمایت مالی و معنوی از ۲۰ پایان‌نامه فوق لیسانس و دکترا

صرامی به دیگر برنامه‌های دفتر تحقیقات و آموزش ستاد در سال‌جاری اشاره کرد و ادامه داد: در سال‌جاری از ۲۰ پایان‌نامه فوق لیسانس و دکترا که در راستای ۱۵۸ اولویت‌های پژوهشی دفتر تحقیقات و آموزش ستاد صورت پذیرد و در سایت ستاد مبارزه با مواد مخدر بارگذاری شود، حمایت مالی و معنوی خواهد شد.

این مقام مسوول در ستاد یادآور شد: تا پایان سال‌جاری ۱۹ طرح تحقیقاتی دیگر در حال اجرا، همچون طرح شیوع‏‌شناسی ملی در میان دانشجویان دانشگاه‏های تابعه وزارتخانه‌های علوم- تحقیقات و فنآوری و بهداشت- درمان و آموزش پزشکی، تدوین سند جامع تحقیقات مواد مخدر و روان‏گردان‏‌ها، تدوین سند حمایت‏های اجتماعی و درمان اعتیاد کشور به اتمام خواهند رسید که نتایج آن رسماً اعلام خواهد شد، همچنین ۹ طرح تحقیقاتی در سطح استا‏ن‏‌ها همچون تعیین میزان شیوع اعتیاد در محیط‏های صنعتی استان اصفهان انجام و به اتمام خواهند رسید.

صرامی بیان داشت: با هدف تقویت ادبیات تئوریک و مبانی نظری امر مبارزه با مواد مخدر و روان‏گردان‏‌ها ۵۹ جلد کتاب در زمینه‏های درمان و پیشگیری از اعتیاد توسط دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبازه با مواد مخدر با بهره‏گیری از توان علمی ۴۰ نفر از متخصصان کشور تدوین، چاپ و توزیع می‌شود.

وی افزود: فصلنامه علمی و پژوهشی اعتیادپژوهی که دارای رتبه علمی از وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری است در سال‌جاری در چهار شماره و حاوی آخرین مقالات محققین در زمینه‏های جامعه‏‌شناسی، روان‏‌شناسی، روان‏پزشکی و پزشکی از سوی دفتر تحقیقات و آموزش ستاد تدوین، چاپ و در اختیار دانشگاه‏‌ها و پژوهشگران قرار خواهد گرفت.

فصلنامه علمی- ترویجی سلامت اجتماعی و اعتیاد چاپ می‌شود

وی ادامه داد: در سال‌جاری برای اولین بار شاهد راه‏اندازی و چاپ فصلنامه علمی- ترویجی سلامت اجتماعی و اعتیاد از سوی دفتر تحقیقات و آموزش ستاد خواهیم بود بنابراین انتظار می‌‏رود محققین به ویژه روان‏‌شناسان اجتماعی و جامعه‏‌شناسان در این عرصه همکاری جدی‏تری با ستاد مبارزه با مواد مخدر داشته باشند.

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد اظهار داشت: در سال‌جاری با هدف نقد و بررسی اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر در زمینه‏های کاهش عرضه و تقاضا، شاهد برگزاری ۴۰ نشست تخصصی در تهران و ۶۰ نشست تخصصی در سطح ۳۰ استان کشور با حضور اندیشمندان و نخبگان دانشگاهی و نیز متولیان مربوطه خواهیم بود.

وزارتخانه‌های علوم و بهداشت سه واحد درسی با عنوان مدیریت راهبردی مواد مخدر و روان‏گردان‏‌ها ایجاد کنند

صرامی در ادامه، برگزاری دوره‏های آموزشی با هدف ارتقاء سطح علمی کارکنان شاغل در دبیرخانه ستاد و دبیرخانه شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر را از دیگر برنامه‏های سال‌جاری دفتر تحقیقات و آموزش ذکر کرد و گفت: با توجه به اینکه مواد مخدر و روان‏گردان‏‌ها یک دغدغه ملی در بین مردم و مسئولان کشور می‌‏باشد، بنابراین انتظار می‌‏رود کلیه دانشگاه‏‌ها و مراکز پژوهشی در سطح کشور به موضوع پژوهش در زمینه‏های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مواد مخدر و روان‏گردان‏‌ها اولویت قائل شوند تا با علم سازمان‌یافته‌ای نسبت به ضربه‏زدن به استراتژی‏های سیستم پویا و دینامیک مواد مخدر و روان‏گردان‏‌ها اقدام شود.

وی گفت: انتظار می‌‏رود وزارتخانه‌های علوم و بهداشت نسبت به ایجاد سه واحد درسی تحت عنوان مدیریت راهبردی مواد مخدر و روان‏گردان‏‌ها در کلیه رشته‏های درسی اقدام کنند و همزمان با تلاش جدی‏تری در وزارتخانه علوم، شاهد ایجاد رشته‏های جامعه‏‌شناسی اعتیاد، روان‏‌شناسی اعتیاد، اقتصاد و مواد مخدر و مدیریت کاهش تقاضای مواد مخدر و روان‏گردان‏‌ها در سطح تحصیلات تکمیلی باشیم تا بدین ترتیب خلاءهای علمی موجود در این عرصه رفع شود.

وی در پایان تحقق بند دهم سیاست‌های کلی امر مبارزه با مواد مخدر ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر انجام پژوهش‌های کاربردی، بنیادی و توسعه‌ای را رمز موفقیت امر مبارزه در عرصه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری قلمداد و تاکید کرد: اتخاذ رویکرد علمی در امر مبارزه، موجبات جلوگیری از اتلاف منابع کشور را فراهم می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز