خبرگزاری کار ایران

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی به ایلنا خبر داد:

صدور کارت هوشمند معلولان قبل از سه ماهه سوم امسال

asdasd
کد خبر : ۹۹۱۱۵

با صدور کارتهای ویژه معلولیت، معلولان جدید‌الورود هم این کارت را دریافت کرده و همچنین کارت افراد عضو در سازمان بهزیستی نیز بر مبنای (ICF) به روز می‌شود.

ایلنا: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی از صدور کارت‌های هوشمند ویژه معلولان قبل از سه ماهه سوم سال جاری خبر داد.

"یحیی سخنگویی" در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اعلام این مطلب افزود: با توجه به اینکه در گذشته صدور کارت‌های معلولیت بر اساس معیارهای بین‌المللی صورت نگرفته بود و از روند یکسانی پیروی نمی‌کرد قرار براین شد تا صدور کارت‌های جدید معلولیت بر مبنای آخرین طبقه‌بندی سازمان بهداشت جهانی (ICF) صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه آموزش (ICF) سال گذشته برای کار‌شناسان در سراسر کشور انجام شد، افزود: تیم‌های کمیسیون پزشکی سال گذشته در تمامی استان‌ها تشکیل شد و اقدامات لازم برای صدور کارت‌ها بسترسازی شد از همین رو هم اکنون آماده صدور کارت‌های جدید هستیم.

به گفته وی این کارت‌ها دو زبانه بوده و یک سمت کارت به زبان فارسی و سمت دیگر به زبان لاتین است تا در کشورهای دیگر نیز به عنوان کارت شناسایی برای معلولان قابل ارائه باشد.

وی با تاکید بر اینکه در این کارت‌ها کد معلولیت فرد با استاندارد‌های (ICF) لحاظ می‌شود، افزود: مسئولان می‌توانند با مشاهده کد معلولیت فرد از نوع معلولیت، سمت معلولیت و شدت معلولیت فرد آگاه شوند.

سخنگویی خاطر نشان کرد: همچنین اطلاعات خدماتی که فرد از طرف سازمان بهزیستی دریافت کرده است در این کارت های مغناطیسی درج شده است. این خدمات می‌تواند خدماتی نظیر شهریه دانشجویی، ودیعه مسکن، سهم آورده مسکن، کمک‌های موردی، ویلچر و... باشد.

وی صدور کارت‌های ویژه معلولیت را اقدامی برای جلوگیری از هدر رفت سرمایه و اعتبارات دانست و افزود: این کارت‌ها در تمامی مراکز سازمان بهزیستی قابل بازخوانی است و تعداد بیشتری از معلولین را تحت پوشش قرار می‌دهد.

یحیی سخنگویی در خاتمه اذعان داشت: با صدور کارت‌های ویژه معلولیت، معلولان جدید‌الورود هم این کارت را دریافت کرده و همچنین کارت افراد عضو در سازمان بهزیستی نیز بر مبنای (ICF) به روز می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز