خبرگزاری کار ایران

رئیس چهاردهمین کنگره میکروب‌شناسی ایران:

افزایش مقاومت میکروب‌ها به دلیل مصرف نابجای آنتی بیوتیک‌ است

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۳۶

بر اساس گزارش مبارزه با بیماری‌های ایران بیماری‌های تب مالت و سل در راس بیماریهای باکتریایی در کشور قرار دارد.

ایلنا: رئیس چهاردهمین کنگره میکروب‌شناسی ایران گفت: مصرف نابجای آنتی بیوتیک‌ها باعث شده است که مقاومت میکروب‌ها افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدمهدی فیض آبادی درنشست خبری چهاردهمین کنگره میکروب‌شناسی ایران گفت: در کنگره امسال سطح کیفی مقالات با جهشی قابل توجه مواجه شده است که با توجه به مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها فکر نمی‌کردیم این همه تحولات اساسی صورت بگیرد.

به گفته وی بخشی از مقالات مربوط به میکروب‌شناسی کاربردی، نقش میکروب‌ها در محیط زیست وهمچنین نقش آن‌ها در بهتر کردن کیفیت مواد غذایی است.

رئیس چهاردهمین کنگره میکروب‌شناسی ایران خاطرنشان کرد: میکروب‌ها تنها نقش آسیبی ندارند بلکه اثرات مفید و سودمندی دارند که باید به آن‌ها پرداخته شود.

وی در پاسخ به این سؤال که چه میکروبی بیش از همه در کشور شایع است، افزود: بر اساس گزارش مبارزه با بیماری‌های ایران بیماری‌های تب مالت و سل در راس بیماریهای باکتریایی قرار دارد.

فیض آبادی افزود: همچنین در بین بیماری‌های ویروسی، بیماری‌های هپاتیت که توانسته‌ایم خوب برای آن برنامه ریزی کنیم و همچنین بیماری ایدز را داریم.

وی به مشکل عفونتهای بیمارستانی اشاره کرد و افزود: هر بیمارستانی چه دولتی و چه خصوصی اگر در زمینه کنترل عفونت خوب عمل کند می‌تواند این مشکل را حل کند.

فیض آبادی آموزش میکروب‌شناسی در دانشگاه‌ها را نیازمند بازنگری مداوم دانست و افزود: پیشرفت‌ها در دنیا روزافزون است و از طرفی وقت دانشجو در آن حد نیست که همه موارد را به آن‌ها آموزش دهیم بنابراین نیاز به اولویت بندی در آموزش میکروب‌شناسی داریم.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه باید وقت بیشتری برای آموزش میکروب‌شناسی در دانشگاه‌ها گذاشته شود اما می‌بینیم که کمتر به این موضوع پرداخته می‌شود که این به دلیل پررنگ شدن جنبه‌های دیگر علمی است. اما باید بدانیم که این حق دانشجو است که آموزش‌های خوبی را فرا بگیرد.

رئیس چهاردهمین کنگره میکروب‌شناسی ایران به تغییر سر فصل‌های میکروب‌شناسی در برخی دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: در برخی از دانشکده‌های پزشکی که کار بازنگری دروس را شروع کرده‌اند سر فصل‌ها نیز در حال تغییر هستند.

فیض آبادی در ادامه در مورد افزایش مقاومت میکروب‌ها در برابر آنتی بیوتیک‌ها گفت: مصرف نابجای آنتی بیوتیک‌ها باعث شده است که مقاومت میکروب‌ها افزایش یابد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز