خبرگزاری کار ایران

پروفسور سمیعی خبرداد:

راه اندازی مركز جامع علوم اعصاب ایران تا اواخر سال آینده

asdasd

اطمینان صددرصدی دارم با کمک تمام ملت ایران،این مرکز بهترین مرکز علوم اعصاب دردنیا می شود به طوری که هیچ کشوری نمی توتند درمقابلش عرض اندام کند.

ایلنا: رئیس سمپوزیوم بین‌المللی جراحی مغز و اعصاب ابرازامیواری کرد که مرکز جامع علوم اعصاب ایران تا اواخرسال آینده راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پروفسور مجید سمیعی درنشست خبری پنجمین سمپوزیوم بین المللی جراحی مغز و اعصاب که دربیمارستان میلاد برگزار شد، اظهارداشت: دراین کنگره می‌خواهیم ببینیم در زمینه جراحی مغزواعصاب درچه جایگاهی قرارداریم و به کجا باید برویم.

وی به تصادفاتی که باعث صدمه مغزی می‌شوند اشاره کرد و افزود: تقریبا می‌شود گفت که ۹درصد مرگ ومیر درسراسر دنیا مربوط به تصادات است.

پروفسورسمیعی با اشاره به اینکه درسال بین ۱۵۰تا۲۰۰میلیون انسان به دلیل وقوع تصادف ازبین می‌روند، افزود: عمل‌های جراحی ناشی ازاین تصادفات حدود ۳۰۰تا۴۰۰میلیون دلار هزینه به کشور‌ها تحمیل کرده است.

رئیس فدراسیون جهانی مغز و اعصاب خاطرنشان کرد: امروزه تمامی کشور‌ها سعی می‌کنند با بهره گیری ازروش‌های نوین درساخت خودرو‌ها تعداد وقوع تصادفات را کاهش دهند.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از وقوع تصادفات هرکشوری باید به وضعیت ایمنی ماشین‌ها توجه زیادی داشته باشند.

وی با بیان اینکه بیشتر تصادفات بین سنین ۱۵تا ۲۵سال رخ می‌دهد، افزود: متاسفانه ماهانه درکشور‌ها سه تا چهار جوان به دلیل سرعت بالا هنگام رانندگی، با تصادفات بسیار شدیدی روبه رو می‌شوند.

سمیعی در ادامه به راه‌اندازی مرکز جامع علوم اعصاب جهان در ایران اشاره کرد و افزود: از زمان کلنگ زدن این مرکز به صورت سه شیفت برای ساخت این مرکز کار می شود.

رئیس سمپوزیوم بین‌المللی جراحی مغز و اعصاب افزود: طراحی و ساخت این مرکز بسیار مشکل است از همین رو به احداث آن افتخارمی کنم.

وی با تاکید بر اینکه علاقه مند بودم این ساختمان به دست ایرانی‌ها ساخته شود، افزود: هرایرانی که ساختمان مرکز جامع علوم اعصاب را ببیند نبایدفکرکند که ازجایی تقلید شده است زیرا کارخودمان است.

رئیس فدراسیون جهانی مغز و اعصاب با بیان اینکه در هفته یک تا دو روز در آلمان تنها برای این ساختمان وقت می‌گذارم، افزود: اطمینان صد در صدی دارم با کمک تمام ملت ایران، این مرکز بهترین مرکز علوم اعصاب دردنیا می‌شود به طوری که هیچ کشوری نمی‌توانند در مقابلش عرض اندام کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز