خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح کرد:

ضرورت تاسیس داروخانه ویژه بیماران نادر در کشور

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۵۶

تاسیس بنیاد بیماریهای نادر ایران کمک بزرگی در جهت بهبود خدمات درمانی بیماران نادرکشور محسوب می‌شود، با تاسیس این بنیاد نه تنها بیماران نادر در اقصی نقاط کشور از خدمات دارویی و درمانی مناسبی بهره‌مند شده‌اند بلکه در حقیقت باری بزرگ از دوش دولت نیز برداشته شده است.

ایلنا: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر ضرورت تاسیس داروخانه‌ای ویژه به منظور تامین نیازهای دارویی بیماران نادر کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، سلیمان عباسی با بیان اینکه اغلب بیماران نادر از کمبود و یا گرانی داروهای مورد نیاز خود گلایه مندند، نسبت به فعالیت‌ها و اقدامات بنیاد بیماریهای نادر ایران به عنوان تنها حامی و پشتیبان بیماران نادر قدردانی کرد وگفت: تامین نیازهای دارویی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بیماران نادر است که لازمه تحقق آن ایجاد تعامل و ارتباطی گسترده میان وزارت بهداشت و درمان و بنیاد بیماریهای نادر ایران می‌باشد.

وی تصریح کرد: همکاری و مشارکتهایی که در پی این تعاملات رخ می‌دهد موجب خواهد شد تا وزارت بهداشت از تمامی نیاز‌های دارویی بیماران نادر مطلع شده و با آگاهی کامل نسبت به واردات و تامین مطالبات دارویی این قشر آسیب پذیر جامعه اقدام کند.

عباسی به فعالیتهای گسترده بنیاد بیماریهای نادرایران در جهت رفع نیازهای درمانی بیماران اشاره و حضور سازمان‌ها و نهادهای خیرخواهانه به عنوان بازوی قدرتمند دولت را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و عنوان کرد: اقدامات خیرخواهانه سازمان‌های مردم نهاد برای توانمند سازی اقشار آسیب پذیر جامعه ستودنی است و زمانی این اهداف خیرخواهانه و بشردوستانه به نحو شایسته‌ای تحقق می‌یابد که با مشارکت مردم، دولتمردان و متولیان امر همگام شود.

وی یادآور شد: تاسیس بنیاد بیماریهای نادر ایران کمک بزرگی در جهت بهبود خدمات درمانی بیماران نادرکشور محسوب می‌شود، با تاسیس این بنیاد نه تنها بیماران نادر در اقصی نقاط کشور از خدمات دارویی و درمانی مناسبی بهره‌مند شده‌اند بلکه در حقیقت باری بزرگ از دوش دولت نیز برداشته شده است.

عباسی همچنین بر ضرورت اقدامات زیر ساختی به منظور ارتقاء سطح کیفی خدمات درمانی به بیماران نادر اشاره و خاطر نشان کرد: دولت برای بهبود و کمک به سطح فعالیت‌های بنیاد بیماری‌های نادر ایران باید اقدامات قابل توجهی را در دستور کارخود قرار دهد. انجام فعالیت‌های زیر ساختی، پرورش نیروهای خبره برای تشخیص و درمان بیماری‌های نادر و همچنین فراهم آوردن تجهیزات و امکانات پزشکی مورد نیاز در ایران می‌تواند خدمت رسانی به بیماران را به کیفیت و کمیت بهتری برساند.

وی افزود: البته در این حوزه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی گسترده در راستای شناسایی انواع بیماری‌های نادر و پیشگیری‌های به موقع برای بروز این نوع از بیماری‌ها می‌تواند کمک شایانی در روندکنترل و کاهش میزان ابتلا به این نوع از بیماری‌ها باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر همکاری دولت در تامین نیاز‌های بیمه‌ای و دارویی بیماران نادر بیان داشت: ارائه کارت‌های هوشمند سلامت به بیماران نادر توسط بنیاد بیماران نادر بسیار قابل تقدیرو در جهت حمایت‌های مالی بیماران بسیار موثر بوده است اما نبود حمایت‌های بیمه‌ای به وضوح در معضلات و مشکلات بیماران نادر احساس می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای حل مشکلات بیمه‌ای این بیماران، برگزاری نشستی با حضور مدیران بنیاد بیماری‌های نادر ایران، مسئولان بهداشت و درمان و سازمان‌های بیمه گر لازم و ضروری است. در این نشست می‌توان نحوه تحت پوشش بیمه قرار گرفتن بیماران را مورد بررسی قرار داده و به توافق و نتایج قابل توجهی دست یافت.

عباسی در پایان ضمن تشکر از گامهای موثری که بنیاد بیماریهای نادر ایران در پشتیبانی و حمایت از بیماران نادر برداشته است، افزود: به منظور ارائه خدمات بهتر به بیماران نادر ایران، تاسیس داروخانه‌های ویژه‌ای برای این بیماران می‌تواند اقدام دیگری در کاهش بحرانهای این بیماران باشد، قطعا وزارت بهداشت در این راستا از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز