خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن تالاسمی ایران در گفتگو با ایلنا:

داروی دسفرال در داروخانه‌ها موجود نیست

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۴۷

دو هفته پیش محموله ۲۵۰ هزار ریالی داروی دسفرال از سوی شرکت‌های دارویی توزیع شد اما آن محموله پاسخگوی بیماران تالاسمی نبود و اکنون آنها از نبود این دارو گلایه‌مند هستند.

ایلنا: رئیس انجمن تالاسمی ایران گفت: داروهای خارجی بیماران تالاسمی با کمبود روبه رو است به گونه‌ای که داروی دسفرال این بیماران در داروخانه‌ها موجود نیست.

مجید آراسته در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ دراین باره گفت: دو هفته پیش محموله ۲۵۰ هزار ریالی داروی دسفرال از سوی شرکت‌های دارویی توزیع شد اما آن محموله پاسخگوی بیماران تالاسمی نبود و اکنون آنها از نبود این دارو گلایه‌مند هستند.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌هایی که کردیم وزارت بهداشت قول داده است ظرف دو هفته آینده با شرکت‌های خارجی برای تامین این دارو قرارداد ببندد تا مشکل بیماران تالاسمی حل شود.

رئیس انجمن تالاسمی ایران ادامه داد: البته تا قرارداد‌ها بسته و هزینه‌ها پرداخت شود تا دارو را وارد کنند دو تا سه هفته طول می‌کشد تا کمبود دارویی برطرف شود.

وی به تولید داروی دسفرال درداخل کشور اشاره کرد و افزود: در تامین ماده اولیه این دارو مشلاتی به وجودآمده بود که ظاهرا برطرف شده است و چرخه تولیداین دارو دوباره به راه افتاده است.

آراسته در ادامه با اشاره به عوارض کمبود دارو برای بیماران تالاسمی افزود: تمام تلاشی که انجام می‌دهیم برای بهتر شدن کمیت و کیفیت زندگی بیماران تالاسمی است اما دسترسی به دارو و خدمات دارویی اولین قدم در این راه است اما می‌بینیم که بیماران تالاسمی یک روز دارو دارند و روز دیگر دارو ندارند.

وی ادامه داد: اگر این وضعیت ادامه پیدا کند آنطور که باید و شاید دستورالعمل درمان بیماران تالاسمی اجرا نمی‌شود و عوارض بسیار خطرناکی به سراغ این بیماران می‌آید که هزینه‌های این عوارض به مراتب خیلی سنگین‌تر از سوبسیدی است که دولت برای داروهای آن‌ها پرداخت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: سونامی عوارض بیماری تالاسمی در اثر درمان ناقص بحث جدی است که پزشکان نسبت به این مساله تذکر داده اند.

آراسته به حذف یارانه داروی دسفرال خارجی به دلیل تولید این دارو در داخل اشاره کرد و افزود: با توجه به بحث‌های کار‌شناسی که با وزارت بهداشت صورت گرفته است قرار بر این شد که یارانه این دارو به حالت قبل برگردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز