خبرگزاری کار ایران

آزمون ارتقای دستیاری در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد

کد خبر : ۸۷۱۰۶

بعد از احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران «در این مدت کوتاه» بیشترین آزمونهای ملی و سراسری وزارت بهداشت در این دانشگاه برگزار شده است.

ایلنا: نخستین آزمون ارتقای دستیاران دانشگاه علوم پزشکی ایران بعد از احیای مجدد دانشگاه، در ۲۳ رشته دستیاری با حضور ۸۳۰ نفر از رزیدنت‌ها پنجشنبه ۱۳ تیر در دانشکده پزشکی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، آزمون ارتقا دستیاران دانشگاه علوم پزشکی ایران همزمان با آزمون ارتقای دستیاران دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور با حضور مسئولان وزارت بهداشت، هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی ایران و جمعی از اساتید گروههای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران پنجشنبه ۱۳ تیر برگزار شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: آزمون ارتقا دستیاران یکی از بزرگ‌ترین آزمونهای وزارت بهداشت است که همه ساله در دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور به صورت همزمان برگزار می‌شود و دستیاران برای رفتن به سال بالا‌تر باید در این آزمون شرکت کنند.

وی گفت: در این دوره حدود ۱۱ هزار نفر دستیار در آزمون ارتقای دستیاری سراسر کشور شرکت کرده‌اند و نتایج آزمون نیز ظرف ۳ تا ۴ روز آینده به صورت نهایی از طرف وزارت بهداشت اعلام می‌شود.

مسعود اعتمادیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران؛ نیز با اشاره به برگزاری آزمون ارتقا دستیاران در کمال نظم، انضباط و امنیت گفت: با برخی از دستیاران که صحبت کردم از سوالات و نحوه برگزاری کاملاً رضایت داشتند و برگزاری آزمون را در شرایط استاندارد دانستند.

پس از آن رسول فراست کیش، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران یادآور شد: قبل از ادغام هم، دانشگاه علوم پزشکی ایران آزمونهای بزرگی از نظر کمی و کیفی برگزار می‌کرد. برگزاری آزمون دستیاران از لحاظ ایمنی و صحت خیلی اهمیت دارد چرا که توانایی دانشگاه‌ها را نشان می‌دهد.

وی گفت: هفته قبل طرح سوال به خوبی برگزار شد و دانشگاه علوم پزشکی ایران در کنار دو دانشگاه بزرگ و ارزشمند علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی در استان تهران، با پتانسیل و ظرفیت خوب به سمت رشد و تعالی در حال حرکت است و امیدواریم در آینده شاهد موفقیت‌ها و دستاوردهای بهتر و بیشتری در زمینه‌های گوناگون در این دانشگاه باشیم.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی ایران دانشگاه بزرگ و توانمندی است و می‌تواند همچون گذشته به خوبی در منطقه ظاهر شود که البته باید مسئولان به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی بیشترین تمرکز معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران را در واحد مدیریت آموزش عنوان کرد و گفت: وقتی می‌توانیم پیشتاز گام برداریم که مدیریت آموزش قوی داشته باشیم و در این زمینه نیز با برنامه‌ریزی اصولی و منسجم و ارائه طرحهای نوین به تدریج برنامه‌ها را عملیاتی خواهیم کرد.

سپس غلامرضا شاه حسینی، رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: برگزاری این گونه آزمون‌ها نمادی از آموزش عالی در کشور است که ظرفیت‌ها و توان آموزشی موجود در دانشگاه و قدرت فراگیری دستیاران مورد بررسی، سنجش و پایش قرار می‌گیرد.

وی افزود: این آزمون به نظر من نشانگر توانمندی‌ها و فعالیتهایی است که در دانشگاه ایران وجود دارد و در ‌‌نهایت وضعیت این دانشگاه را تثبیت می‌کند چرا که در گذشته هم بزرگ‌ترین آزمون‌ها در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شد.

شاه حسینی تصریح کرد: بعد از احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران «در این مدت کوتاه» بیشترین آزمونهای ملی و سراسری وزارت بهداشت در این دانشگاه برگزار شده است که امیدواریم مسئولان وزارت بهداشت به ما کمک کنند تا در آینده نزدیک بتوانیم به عنوان مرکز ملی آزمون علوم پزشکی در خدمت کشور و نظام سلامت باشیم.

وی ادامه داد: این آزمون از جهات زیادی متفاوت با آزمونهای سال گذشته است، در این آزمون اساتید دانشگاه ایران به صورت مستقل طراحی سوال کردند و به برگزاری آزمون پرداختند که این به عنوان یک قدم بسیار مهم از نظر وزارت بهداشت و دانشگاه تلقی می‌شود و دیگر اینکه برگزاری آزمون در این سطح و تعداد زیادی دستیار مهارت بسیاری می‌‌واهد که این اتفاق را ما در بین اساتید این دانشگاه شاهد هستیم.

وی گفت: اغلب کسانی که در این آزمون طرح سوال کردند عضو بوردهای علمی کشور هستند و جزء طراحان حرفه‌ای سوالهای بورد به حساب می‌آیند و این اتفاق بزرگ در جهت اعتلای، رشد و تعالی دانشگاه نقش بسزایی خواهد داشت.

در ادامه شهرام آگاه، معاون آموزش تخصصی و فوق تخصصی دانشکده پزشکی دانشگاه، گفت: فعال سازی فرایند آزمون ارتقا دستیاران دانشگاه حدود یک ماه پیش از سوی وزارت بهداشت شکل گرفت و دانشگاه علوم پزشکی ایران ۲۴ رشته تخصصی و در مجموع حدود هزار دستیار دارد و در آزمون اخیر ۸۳۰ نفر دستیار در ۲۳ رشته تخصصی شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: بیش از ۲۰۰ عضو هیئت علمی برای طراحی سوال در آزمون ارتقا دستیاران فعالیت داشتند که طی دو روز طراحی سوال انجام شد و اشکالات آن نیز توسط دبیر، ناظر و افرادی که مهارت داشتند در زمینه طراحی سوال بررسی و اشکالات مرتفع شده است.

آگاه گفت: با توجه به اینکه سال‌ها به عنوان مرکز برگزاری آزمونهای وزارت بهداشت در نظر گرفته شده ما اعلام آمادگی داریم که امتحان پره بورد را به عنوان دانشگاه معین برای دانشگاههایی که تمایل دارند با ما همکاری داشته باشند، برگزار کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز