خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی واشتغال استاندار مازندران:

درآمد خانوارهای مازنی از متوسط كشور بالاتر است

asdasd
کد خبر : ۸۵۵۵۶

درآمد متوسط خانوار دركشور 79 میلیون ریال اعلام شده است، در صورتیكه هر خانوار مازنی در طول سال به‌طور متوسط 113 میلیون ریال درآمد دارد و در این زمینه رتبه اول كشور را دارد.

ایلنا: ولی الله فرزانه، معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار در دومین جلسه کارگروه تخصصی اموراقتصادی استان با اشاره به توسعه فعالیت‌های شیلاتی استان در حوزه تکثیر، پرورش وصادرات آبزیان طی سال‌های اخیر گفت: افزایش تولید و بهره‌وری در صنایع شیلاتی بابهره‌گیری از مکانیزاسیون، آموزش و ارتقای دانش فنی و بهبود مدیریت تولید قابل دسترسی است.

به گزارش ایلنا از ساری، وی گفت: ایجاد مجتمع پرورش ماهی و احداث مزارع سردآبی دو منظوره درکنار چاه‌های آب کشاورزی از جمله راهکارهای رونق بیشتر ماهیان است.

فرزانه وجود ۱۷ هزار هکتار آب‌بندان در مازندران را ظرفیت خوبی برای پرورش انواع ماهی دانست و گفت: آب بندان‌ها در روستاهای استان محلی مناسب برای رونق اقتصادی و اشتغال است که با توسعه آن‌ها به درآمد خانوارهای روستایی کمک می‌شود.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار، درآمد خانوارهای مازندرانی را بالا‌تر متوسط کشور اعلام داشت و تصریح کرد: درآمد متوسط خانوار درکشور ۷۹ میلیون ریال اعلام شده است در صورتیکه هر خانوار مازنی در طول سال بطور متوسط ۱۱۳ میلیون ریال درآمد دارد و در این زمینه رتبه اول کشور را داریم.

فرزانه خواستار توجه متولیان کشاورزی و شیلات استانبرای حفظ آب بندان در روستا‌ها شد و تصریح داشت: می‌توان با ارائه طرح و برنامه‌های کار‌شناسی شده از تغییر کاربری آب بندان‌های استان جلوگیری نمود و برای احیا و لایروبی آن‌ها با همکاری دستگاه‌های اجرایی مربوط از محل اعتبارات عمرانی استان اقدام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز