خبرگزاری کار ایران

مرندی:

جایگاه سلامت هنوز در کشور درست شناخته نشده است

کد خبر : ۸۵۲۱۰

40 درصد سرطان ها قابل پیشگیری است/ وقتی نتوانیم سلامت مردم را ارتقا ببخشیم و تنها به دنبال درمان بیماری آنها باشیم یعنی در مرحله شکست سلامت هستیم.

ایلنا: وزیراسبق بهداشت، درمان و آموزش گفت: جایگاه سلامت آنطور که باید و شاید هنوز در کشور درست شناخته نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا مرندی در مراسم رونمایی از سند ارتقای سلامت کشور گفت: وقتی نتوانیم سلامت مردم را ارتقا ببخشیم و تنها به دنبال درمان بیماری آنها باشیم یعنی در مرحله شکست سلامت هستیم.

مرندی ادامه داد: در چنین شرایطی نه تنها اعتبارات زیادی برای درمان مردم هزینه می کنیم بلکه سلامت مردم را هم ارتقا نبخشیده‌ایم بنابراین تمام تلاش نظام و وزارت بهداشت باید بر پیشگیری از وقوع بیماری باشد.

وی با اشاره به اینکه بیماری‌های واگیردار را تا حدود زیادی با واکسیناسیون و آموزش به مردم کاهش داده‌ایم، افزود: اما در زمینه ابتلای مردم به بیماری‌های غیرواگیر با مشکل بسیار مواجه هستیم و تاکنون اقدام قابل توجهی دراین زمینه صورت نگرفته شده است.

مرندی تصریح کرد: دولت نباید خدمت کردن به مردم را در تامین تجهیزات پزشکی، ساخت آنژیوگرافی ببیند چرا كه این هنر نیست بلکه باید به گونه ای عمل کند که مردم به بیماری قلبی، دیابت، فشار خون، سرطان مبتلا نشوند.

وی با اشاره به اینکه 40 درصد سرطان ها قابل پیشگیری است، افزود: تغذیه مناسب، فعالیت بدنی، مصرف نکردن سیگار و مشروبات الکی و داروهای اعتیادآور همه در کاهش ابتلا به بیماری سرطان نقش ایفا می‌کنند از همین رو وظیفه دولت است که اینها را به مردم آموزش دهد.

مرندی در خاتمه به ضرورت عدالت اجتماعی در حوزه سلامت تاکید کرد و افزود: اصل عدالت در حوزه سلامت است از همین رو دولت باید زمینه‌ای را فراهم کند که دهک های بالا و پایین جامعه یک میزان از امکانات کشور این حوزه برخوردار باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز