خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

ثبت نام پزشکان خانواده از امروز در تهران آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۴۷

طبق آمار حدود ۲۴ هزار پزشک عمومی در استان تهران و حدود ۲۲ هزار پزشک عمومی در شهر تهران وجود دارند که اگر هر پزشک حدود ۲ هزار نفر را تحت پوشش بگیرد برای اجرای برنامه پزشک خانواده در تهران به ۵ تا ۷ هزار پزشک عمومی نیازمندیم.

ایلنا: وزیر بهداشت گفت: پزشکان عمومی که مایل به همکاری با برنامه پزشک خانواده در تهران هستند می‌توانند از امروز (شنبه) به سایت www.۱۵۹۰.ir  مراجعه کرده و ثبت نام کنند.

به گزارش ایلنا، ‌ محمد حسن طریقت منفرد با اعلام این خبر گفت: طبق آمار حدود ۲۴ هزار پزشک عمومی در استان تهران و حدود ۲۲ هزار پزشک عمومی در شهر تهران وجود دارند که اگر هر پزشک حدود ۲ هزار نفر را تحت پوشش بگیرد برای اجرای برنامه پزشک خانواده در تهران به ۵ تا ۷ هزار پزشک عمومی نیازمندیم.

وی افزود: هر پزشک می‌تواند پس از ثبت نام در سامانه و بررسی مدارکش و دریافت Account (یوزر و پسورد) برای ورود به سیستم، به ویزیت پایۀ بیماران بپردازد و به صورت آنلاین حق ویزیت خود را از ستاد اجرایی برنامه کشوری پزشک خانواده دریافت کند.

وی ادامه داد: هر فردی می‌تواند پزشک خانواده خود را انتخاب کند و هر پزشک نیز تا سقف ۲هزار نفر را تحت پوشش قرار دهد.

به گفته وزیر بهداشت برای اجرای برنامه پزشک خانواده در کشور ۴ الزام وجود داشت که عبارتند از: ۱- تدوین روش که مهم‌ترین بعد آن مبتنی بر سرانه بودن عملکرد پزشکان است ۲- وجود راهنماهای بالینی که بخش اعظم آن تدوین شده است ۳- منابع مالی لازم که تامین شده است ۴- آمادگی بستر اجرایی آن در مناطق مختلف کشور.

وی توضیح داد: به جز الزام آخر که در برخی از مناطق کشور هنوز آماده نیست مابقی الزام‌ها در تهران آماده شده است.

وی افزود: با توجه به وجود زیرساخت‌ها و امکاناتی که در تهران وجود دارد مشکلی بابت اجرای برنامه در این شهر نداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز