خبرگزاری کار ایران

با توجه به در پیش بودن سفرهای تابستانی توصیه شد؛

رعایت آشامیدن آب سالم مهم‌ترین راه پیشگیری از بیماریهای عفونی روده‌ای

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۵۵

استفراغ بدون حالت تهوع قبلی، گرفتگی عضلات پشت ساق پا، اسهال آبکی با دفعات اجابت مزاج فراوان و عطش زیاد از جمله علائم این بیماری به شمار می‌رود.

ایلنا: رعایت بهداشت فردی و آشامیدن آب سالم از فاکتورهای اصلی در پیشگیری از بیماری‌ها به ویژه بیماریهای عفونی روده‌ای از جمله التور به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا؛ مدیر گروه پیشگیری از بیماریهای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه بیماری التور یکی از مهم‌ترین بیماری‌های منتقله از آب و غذا به شمار می‌رود و همواره عاملی تهدید کننده برای جامعه است، اظهار داشت: التور یک بیماری اسهالی و واگیردار است که توسط میکروبی به نام ویبریوکلرا ایجاد می‌شود و در ۹۰ درصد موارد می‌تواند به صورت خفیف یا بدون علامت باشد ولی در ۱۰ درصد موارد به صورت شدید و خطرناک ظاهر می‌شود.

محمد رضا جویا خاطر نشان کرد: ‌ استفراغ بدون حالت تهوع قبلی، گرفتگی عضلات پشت ساق پا، اسهال آبکی با دفعات اجابت مزاج فراوان و عطش زیاد از جمله علائم این بیماری به شمار می‌رود.

محمد رضا جویا با اشاره به اینکه این بیماری می‌تواند از طریق تماس مستقیم با دست‌های آلوده، تماس با مواد دفعی و استفراغ بیماران و یا لوازم آلوده بیمار منتقل شود، تصریح کرد: چون میکروب وبا می‌تواند در آب زنده بماند آشامیدن آب آلوده به مدفوع، موجب انتقال بیماری می‌شود، همچنین شستشوی میوه و سبزی با آب آلوده، تهیه غذای سرد با آب آلوده، استحمام یا شستشوی البسه با آب آلوده، استفاده از یخ آلوده و تغذیه کودکان و نوزادان با بطری به جای شیر مادر از عوامل انتقال بیماری محسوب می‌شوند.

وی در مورد راه‌های پیشگیری از این بیماری گفت: استفاده از آب آشامیدنی سالم، پرهیز از مصرف آب غیر مطمئن چشمه‌ها و رودخانه‌ها، ضد عفونی میوه‌ها و سبزیجات قبل از مصرف، عدم استفاده از یخ‌های غیر بهداشتی در سفر، دور نگه داشتن مواد غذایی و آشامیدنی از دسترس حشرات و شستشوی دست‌ها به طور مرتب با آب و صابون سبب جلوگیری از انتقال بیماری می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز