خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور شیراز:

قرص های ضد اضطراب عملکرد مغز را ضعیف می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۶۳

متاسفانه برخی از دانشجویان جهت افزایش یادگیری و كاهش استرس و اضطراب به مصرف برخی از قرص‌های آرامش بخش و ضدخواب رو می آورند كه طبق تحقیقات، این قرص ها نه تنها یادگیری را افزایش نمی دهد بلكه با آسیب بر سلولهای مغزی باعث عملكرد ضعیف تر مغز و افت تحصیلی خواهد شد.

ایلنا: یك استاد دانشگاه می گوید: آگاهی از شیوه های صحیح مطالعه در كاهش استرس واضطراب دانشجویان بسیار موثر است.

به گزارش خبرنگارایلنا ازشیراز، فریبا تابع بردبار عضو هیئت علمی رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور شیراز، نسبت به استفاده دانشجویان از قارصهای ضدخواب و قرصهای كاهش استرس و اضطراب در طول امتحانات، هشدار داد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه ادامه داد: متاسفانه برخی از دانشجویان جهت افزایش یادگیری و كاهش استرس و اضطراب به مصرف برخی از قرص های آرامش بخش و ضدخواب رو می آورند كه طبق تحقیقات، این قرص ها نه تنها یادگیری را افزایش نمی دهد بلكه با آسیب بر سلولهای مغزی باعث عملكرد ضعیف تر مغز و افت تحصیلی خواهد شد.

تابع بردبار گفت: آگاهی از شیوه های درست مطالعه در كاهش زمان مطالعه، طولانی شدن مدت نگهداری مطالب در حافظه، افزایش میزان یادگیری و در نهایت كاهش استرس دانشجویان بسیار تاثیرگذار خواهد بود كه البته این شیوه ها با توجه به ویژگیهای شخصی هر فرد متفاوت می باشد.

وی اضافه كرد: خط كشیدن زیر نكات مهم، حاشیه نویسی، خلاصه نویسی و كلید برداری از جمله روشهای مهم و سودمندی است كه برای مطالعه بهتر دانشجویان می توان از این روشها استفاده نمود و استرس خود را كاهش و میزان یاد گیری را افزایش داد.

وی با تاكید برلزوم ایجاد شرایط مناسب مطالعه، برنامه ریزی، نظم و ترتیب، ورزش، خواب كافی و تغذیه مناسب را از جمله مواردی دانست كه منجر به بهره وری بیشتر از مطالعه شده و در نهایت كاهش استرس دانشجویان را به همراه خواهد داشت.

این استاد دانشگاه در پایان ضمن بیان رعایت بهداشت مطالعه از جمله هوا، نور، نوع خودكار، استراحت متناوب چشمها و تنفس در هنگام مطالعه، بر تاثیر یاد خدا و توكل در آرامش و موفقیت تاكید كرد و افزود: مطمئن ترین و بهترین چیزى كه روح انسان را صفا مى‏بخشد و حالت آرامش برای انسان ایجاد مى‏كند، ذكر و یاد خداست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز