خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی:

بیش از ۵۰ درصد کودکان خیابانی کشور اتباع خارجی هستند

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۵۷

در سال ۹۱، ۵۵۰۰ کودک خیابانی در ۳۷ مرکز سراسر کشور ساماندهی شدند. حمایت از بیماران مبتلا به اختلالات هویت جنسی نیز در برنامه قرار گرفته است و در سال گذشته ۲۰۰ نفر از این افراد مورد حمایت سازمان بهزیستی قرار گرفتند.

ایلنا: مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد کودکان خیابانی در کشور اتباع خارجی هستند اظهار کرد: طرحی به عنوان کمیته ملی ساماندهی کودکان خیابانی از طریق سازمان بهزیستی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ولی‌الله نصر در نشست خبری گزارش عملکرد معاونت امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به طرح کمیته ملی ساماندهی کودکان خیابانی افزود: قرار است این طرح با همکاری ۱۳ دستگاه اجرایی شود و وظایف همه دستگاه‌ها در این طرح مشخص شده است و نیازمند مشارکت خاص بین بخشی است.

وی با اشاره به تعداد مراکز ساماندهی کودکان خیابانی در سراسر کشور بیان کرد: در سال ۹۱، ۵۵۰۰ کودک خیابانی در ۳۷ مرکز سراسر کشور ساماندهی شدند. حمایت از بیماران مبتلا به اختلالات هویت جنسی نیز در برنامه قرار گرفته است و در سال گذشته ۲۰۰ نفر از این افراد مورد حمایت سازمان بهزیستی قرار گرفتند.

مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی از اجرای طرح مراکز حامی کودک و خانواده در کشور خبر داد و گفت: از ابتدای سال این طرح به صورت پایلوت در پنج استان خوزستان، چهار محال و بختیاری، البرز، همدان و تهران اجرایی شد و قصد داریم با ایجاد این مراکز آسیب‌های اجتماعی در کشور را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی در کشور باید به طور جد مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: یکی از مسائل اصلی بحث آسیب‌های اجتماعی نوپدید است که از طریق IT و فضای سایبری کشور را مورد تهدید قرار داده است.

نصر در این مورد افزود: از جمله برنامه‌های سازمان در مورد آسیب‌های اجتماعی و به ویژه آسیب‌های اجتماعی نوپدید توجه به خانواده‌های گروه‌های هدف، توجه به برنامه‌های اجتماع محور، در نظر گرفتن شرایط منطقه‌ای و فرهنگی و فراهم کردن زمینه مشارکت با NGO‌ها و گروه‌های خودیار است.

وی در ادامه به ریز برنامه‌های اورژانس اجتماعی در کشور اشاره کرد و گفت: اورژانس اجتماعی به چهار بخش مراکز مداخله در بحران، خدمات سیار، خدمات در قالب خط ۱۲۳ و پایگاه‌های خدمات اجتماعی تقسیم می‌شود.

مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه ۱۶۳ مرکز مداخله در بحران در سراسر کشور وجود دارد، گفت: در سال گذشته ۳۰ هزار و ۲۴۷ نفر در این مراکز مورد خدمت رسانی واقع شدند، خدمات سیار نیز در سال جاری با افزایش ۱۰۰ دستگاهی مواجه خواهد بود و ۲۰۰ دستگاه سیار سال گذشته به ۳۰۰ دستگاه ارتقاء می‌یابد.

وی همچنین به خدمات خط ۱۲۳ اشاره کرد و گفت: ۱۳۸ مرکز در این خصوص وجود دارد و در سال گذشته ۵۲۴ هزار و ۳۵۷ مورد تماس‌ با این خط برقرار شده است و از این تعداد ۱۸۳ هزار و ۹۸۴ تماس مرتبط بوده‌اند که نشان‌دهنده دو برابر شدن آمار در قیاس با سال ۹۰ است.

نصر همچنین به دستور گسترش پایگاه‌های خدمات اجتماعی اشاره و اظهار کرد: در سال ۹۱، ۱۱۰ پایگاه خدمات اجتماعی در کشور فعالیت داشته‌اند که آمار‌ها نشان دهنده مراجعه ۲۹۰ هزار و ۵۸۰ موردی در این زمینه است.

به گفته مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی مراکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق در کشور فعال است و در سال ۹۱، ۱۷۵ مرکز مداخله وجود داشته که ۸۸ هزار و ۶۳۰ مورد را مورد رسیدگی قرار داده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز