خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ستاد توانمندسازی زنان به ایلنا خبر داد:

ارائه گواهی فنی و حرفه‌ای به زنان سرپرست خانواده

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۹۱

در گام نخست بدنبال کاهش مشکلات اقتصادی این زنان هستیم اما در کنار آن به مسائلی از قبیل مشکلات اجتماعی و فرهنگی آن‌ها نیز رسیدگی می‌شود.

ایلنا: مدیر کل ستاد توانمندسازی زنان شهر تهران از ارائه گواهی فنی و حرفه‌ای به زنان سرپرست خانواده خبر داد.

فهیمه فیروزفر در گفت‌و‌گو با ایلنا با بیان اینکه در ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بیش از ۱۶ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند اظهار کرد: ‌ سقف خدمات دهی ما برای ۱۰ هزار نفر طراحی شده است اما تاکنون ۱۶ هزار نفر زن سرپرست خانوار در سایت ما ثبت نام کرده‌اند که البته از این تعداد ۶ هزار نفر به صورت فعال با ستاد همکاری دارند.

وی با بیان اینکه ۲ هزار نفر از زنان سرپرست خانواده شهر تهران دارای مهارت شده‌اند گفت: در گام نخست بدنبال کاهش مشکلات اقتصادی این زنان هستیم اما در کنار آن به مسائلی از قبیل مشکلات اجتماعی و فرهنگی آن‌ها نیز رسیدگی می‌شود.

مدیرکل ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانواده با اشاره به اینکه محیط کار و فعالیت برای این افراد کاملا محیط زنانه است تصریح کرد: ‌ در کنار مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این خانواده‌ها مقوله بهداشت و درمان آن‌ها نیز در دستور کار ستاد قرار دارد و پیشگیری از ابتلاع به انواع بیماری‌ها برای این جامعه صورت گرفته است.

فیروزفر با اشاره به اینکه در رایزنی با سازمان فنی و حرفه‌ای بدنبال ارائه گواهی فنی و حرفه‌ای بین المللی به این زنان هستیم خاطرنشان کرد: این زنان در دو حوزه خیاطی و زیورآلات به توانمندی‌های لازم دست یافته‌اند و قرار است مدرک فنی و حرفه‌ای به آن‌ها تعلق گیرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون در بحث مشاغل مورد نیاز فرزندان گروه نیز وارد شده‌ایم گفت: ‌در یک اقدام جدید موفق شدیم تا مشاغل خانگی را نیز برای زنان سرپرست خانواده‌ای که نیازمند هستند طراحی کنیم.

وی با بیان اینکه رده سنی بیشتر زنان سرپرست خانواده متعلق به ستاد توانمندی بین ۳۰ تا ۴۰ سال است گفت: ‌در راستای حمایت از این افراد همایش یاران کوثر ‌۱۵ اردیبهشت ماه در برج میلاد برگزار می‌شود و به تعدادی از این زنان موفق مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز