خبرگزاری کار ایران

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد؛

جمع آوری هشت میلیون سند از آثار شهدا

asdasd

در حال حاضر حدود هشت میلیون سند در بنیاد شهید در این زمینه موجود است و جمع‌آوری آثار همچنان ادامه خواهد داشت و این اسناد ثبت ملی شدند و لازم است اسناد شهدا برای ماندگاری باید ثبت جهانی شوند.

ایلنا: قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: هدف از انتشار کتب و تولید سایر آثار در مورد دفاع مقدس ترویج و توسعه فرهنگ ایثار برگرفته از آموزه‌های قرآنی و دینی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیین رونمایی از کتاب‌های دعا عامل پیشرفت یا رکود، فرهنگ داستان‌نویسان دفاع مقدس و دفتر دو و سوم وصیت‌نامه کامل شهدای استان سمنان در محل کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: هدف از انتشار کتب و تولید سایر آثار در مورد دفاع مقدس ترویج و توسعه فرهنگ ایثار برگرفته از آموزه‌های قرآنی و دینی است تا بدین وسیله بتوانیم این آموزه‌ها را به صورت عملی در جامعه محقق کنیم زیرا همین امر نظام را ماندگار خواهد کرد.

سردار انصاری خاطر نشان کرد: کتابخوانی و انتشار کتاب را یکی از راه‌های نشر ارزش‌ها است و این حرکت در طول تاریخ و نهضت‌های رخ داده در آن بر عهده روحانیون بوده و در واقع نقش اول را در این زمینه ایفا کرده‌اند.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: روحانیون در زمان مبارزات انقلاب و بعد از آن نیز پیشتاز بوده حضرت امام راحل پرچمدار آن بودند و امروزه مقام معظم رهبری پرچمدار این حرکت هستند.

انصاری ادامه داد: تا به امروز ۱۰ هزار عنوان کتاب در زمینه ایثار و شهادت منتشر شده است و سالانه ۸۰۰ عنوان به آن اضافه می‌شود که ۱۰ درصد از ۱۰ هزار عنوان متعلق به بنیاد شهید است و سالانه چیزی بین ۶۰ تا ۷۰ عنوان کتاب به این تعداد اضافه می‌شود.

وی همچنین با اشاره به جمع‌آوری آثار بیش از ۲۸۰ هزار ایثارگر گفت: ‌ در حال حاضر حدود هشت میلیون سند در بنیاد شهید در این زمینه موجود است و جمع‌آوری آثار همچنان ادامه خواهد داشت و این اسناد ثبت ملی شدند و لازم است اسناد شهدا برای ماندگاری باید ثبت جهانی شوند.

وی تاکید کرد: انتقال فرهنگ ایثار به عنوان عامل پایداری نظام، زنده بودن حرکت امام راحل و بیداری اسلامی بر همه روشن است و این انتقال باید توسط فرهیختگان معتقد به این راه محقق شود.

سرپرست معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید یادآور شد: ۳۱ عنوان کتاب توسط بنیاد شهید به پنج زبان خارجی از جمله ترکی استانبولی، عربی و انگلیسی ترجمه شده است.

وی همچنین اظهار کرد: بنیاد شهید راهکارهای متعددی برای ترویج کتابخوانی در کشور مد نظر قرار دارد و یکی از اقدامات انجام شده در این زمینه ساماندهی کتابفروشی‌های نشر شاهد در کشور است.

وی به چاپ وصایای شهدا اشاره کرد و گفت: این وصیت‌نامه‌ها در ۵۰۰ جلد به چاپ خواهد رسید و تاکنون هفت جلد از این ۵۰۰ جلد چاپ شده‌اند و ۵۳ جلد نیز در پروسه انتشار قرار گرفته‌اند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز