خبرگزاری کار ایران

اختلال رشد در کودکان با افراط در مصرف شکلات و شیرینی

به والدین توصیه می‌شود حداقل، در منزل از نگهداشتن شکلات و شیرینی به مقدار زیاد خودداری کنند و به این ترتیب، دسترسی دائمی کودکان به این خوراکی‌ها را کاهش دهند.

ایلنا: اختلال رشد در کودکان از تاثیرات منفی مصرف بی‌رویه شکلات و شیرینی است.

به گزارش ایلنا، کار‌شناس تغذیه معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیشابور ضمن بیان این مطلب افزود: مصرف بی‌رویه شکلات و شیرینی موجب بی‌اشتهایی و سیری کاذب در کودکان شده، آن‌ها را از مصرف وعده‌های اصلی غذایی باز می‌دارد در نتیجه موجب اختلال رشد آن‌ها می‌شود.

لیلا شورورزی گفت: به والدین توصیه می‌شود حداقل، در منزل از نگهداشتن شکلات و شیرینی به مقدار زیاد خودداری کنند و به این ترتیب، دسترسی دائمی کودکان به این خوراکی‌ها را کاهش دهند.

وی متذکر شد: از دادن شکلات و شیرینی به عنوان جایزه خودداری کرده و با تنظیم یک برنامه منظم، تعداد شکلات و شیرینی کـه دانش آموز در طول روز مصرف می‌کند را کنترل کنند.

وی اظهار داشت: برای جلوگیری از خراب شدن دندان‌ها باید به کودکان آموزش داد که پس از خوردن مواد قندی و شیرینی بویژه شکلات‌ها و آب نبات‌هایی که به سطح دندان می‌چسبند، دهان و دندان‌های خود را با آب و حتی الامکان مسواک شستشو دهند تا به دندان‌ها آسیب کمتر برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز