خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌ها خبر داد؛

پیشگیری از تولد ۶۵ نوزاد مبتلا به HIV

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۴۳

این خبر بسیار خوشحال کننده و امیدبخش است به ویژه که تولد کودکان مبتلا به عفونت HIV در برخی از کشورهای دنیا نه تنها تبدیل به فاجعه بهداشتی بلکه تبدیل به یک فاجعه توسعه‌ای شده است.

ایلنا: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌ها اعلام کرد: طی دو سال گذشته از تولد ۶۵ نوزاد مبتلا به HIV جلوگیری شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، دکتر محمدمهدی گویا ضمن اعلام این خبر گفت: برنامه جلوگیری از تولد نوزاد مبتلا به ایدز از ۲ سال پیش در کشور شروع شده است و تاکنون از ابتلا ۶۵ نوزاد که مادرشان مبتلا به این عفونت بوده‌اند، با مراقبت‌های لازم جلوگیری شده است.

وی این مراقبت‌ها را شامل آموزش والدین، ارائه خدمات بهداشتی درمانی به مادر قبل از زایمان، حین زایمان و بعد از زایمان عنوان کرد و گفت: در راستای این برنامه، استان فارس با جلوگیری از تولد ۱۴ نوزاد مبتلا به عفونت HIV‌ مقام اول را داشته است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌ها در پاسخ به این پرسش که آیا خبر درمان اولین نوزاد مبتلا به ایدز در آمریکا صحت دارد، گفت: این خبر بسیار خوشحال کننده و امیدبخش است به ویژه که تولد کودکان مبتلا به عفونت HIV در برخی از کشورهای دنیا نه تنها تبدیل به فاجعه بهداشتی بلکه تبدیل به یک فاجعه توسعه‌ای شده است.

وی در عین حال خاطر نشان کرد: هنوز نمی‌توان به طور قطعی قضاوت کرد که این روش درمانی باعث بهبود قطعی کودکان مبتلا به HIV‌ می‌شود و لازم است که تحقیق در این ارتباط ادامه یابد. 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز