خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن روانپزشکان ایران:

خدمات درمانی و بیمه‌ای بیماران روانی محدود است

کد خبر : ۵۰۵۳۱

ما به یک سیاست گذاری کلان جهت درمان و کاهش هزینه‌ها نیازمندیم ولی اکنون شاهد هستیم که سهمی برای بیماران روانی در نظر گرفته نشده است.

ایلنا: رییس انجمن روانپزشکان ایران گفت: بیمه‌ها در زمینه بیماران روانی سلیقه‌ای عمل می‌کنند و خدمات درمانی محدود است به گونه‌ای که در مورد بستری این بیماران سقف زمانی سه هفته‌ای در نظر گرفته شده که این مدت برای ارزیابی بیماری هم کافی نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا میرسپاسی در نشست خبری سومین همایش سلامت روان و رسانه گفت: سلامت روان جامعه در سه سطح باید پی گیری شود تا بتوانیم این بیماری را در کشور کنترل کنیم. لذا در گام اول باید با پیشگیری اجازه ابتلای شهروندان را به بیماری‌های روانی ندهیم که به اصطلاح به این مرحله سبب‌شناسی بیماری‌های روانی گفته می‌شود که در این مرحله عوامل ابتلا به بیماری تا حدی که در اختیار پزشکان است باید به حداقل برسد.

رئیس انجمن روانپزشکان ایران ادامه داد: شناخت بیماری‌ها و پرداختن به آن‌ها باعث می‌شود از شدت گرفتن و طولانی شدن بیماری جلوگیری شود تا هزینه‌های کمتری به مردم و کشور تحمیل شود؛ در مرحله آخر که فرد مبتلا به بیماری‌های مزمن روانی شده است باید با ارائه امکانات و تمهدیات مناسب فرد تحت درمان ویژه قرار بگیرد.

وی درباره اهداف سومین همایش سلامت روانی جامعه و رسانه افزود: این همایش توجه خاصی به مسائل مادی پیرامون بیماری‌های روانی دارد و پس از آن مهم‌ترین امر در درمان بیماری‌های روانی را انگ زدن به فرد بیمار است که این امر باعث می‌شود مراحل درمانی به درستی انجام نشود.

میرسپاسی مهم‌ترین امر را در درمان بیماران روانی آموزش همگانی جامعه دانست و افزود: بسیاری از نکات درمانی همچون خوردن دارو به علت عدم آموزش مناسب در جامعه بد تلقی می‌شود که آموزش، بیمار، نزدیکان و جامعه برعهده پزشکان و رسانه‌های عمومی است.

رئیس انجمن روانپزشکان ایران با تاکید بر هزینه بالای درمان بیماران روانی خاطرنشان کرد: ما به یک سیاست گذاری کلان جهت درمان و کاهش هزینه‌ها نیازمندیم ولی اکنون شاهد هستیم که سهمی برای بیماران روانی در نظر گرفته نشده است؛ متاسفانه انگ زنی در تمام بیماری‌ها وجود دارد ولی در مورد بیماری‌های روانی این اشتباه بیشتر رخ می‌دهد.

وی درباره پوشش بیمه‌ها در بیماری‌های روانی افزود: در این زمینه سلیقه‌ای عمل می‌شود و خدمات درمانی محدود است به گونه‌ای که در مورد بستری این بیماران سقف زمانی سه هفته‌ای در نظر گرفته می‌شود که این مدت برای ارزیابی بیماری هم کافی نیست.

وی ادامه داد: متاسفانه در بسیاری از بیماری‌ها دیده شده است که افراد از نام بیماری خود هراس دارند و سعی در تغییر دادن نام بیماری دارند که این نشان می‌دهد مردم جامعه ما هنوز آموزش‌های لازم در این زمینه را فرانگرفته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز