خبرگزاری کار ایران

سرپرست وزارت بهداشت:

مشاركت در انتخابات نظام پزشكی تهران کمتر از ۱۵درصد بود

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۰۳

در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار بیمار خاص و صعب العلاج در کشور وجود دارد/ برای این افراد از سال آینده یک کارت هوشمند صادر خواهد شد که بر اساس آن داروی مورد نیاز آن‌ها تهیه و به دستشان برسد.

ایلنا: سرپرست وزارت بهداشت گفت: حضور پزشکان در تهران در پای صندوق‌های رای کمتر از ۱۵ درصد بوده است.

به گزارش ایلنا؛ محمد حسن طریقت منفرد در باره عدم حضور در انتخابات نظام پزشکی گفت: در تهران نبودم اما ظاهرا استقبال خوبی از این انتخابات شده است.

وی خاطرنشان کرد: استقبال از انتخابات نظام پزشکی خوب بوده است اما سازمان نظام پزشکی باید وضعیتی را پیدا کند که اقبال بیشتری بین پزشکان به دست بیاورد.

طریقت منفرد در ادامه به برنامه جدی این وزارتخانه برای پویایی طرح پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: علاوه بر ۲ هزار میلیارد تومان اعتباری که رئیس جمهور در بودجه سال آینده برای اجرای برنامه پزشک خانواده اشاره کرده است اعتبارات لازم نیز در بودجه این وزارتخانه پیش بینی شده است.

سرپرست وزارت بهداشت در ارتباط با وضعیت تعیین تعرفه‌های پزشکی نیز اظهار داشت: هفته آینده شورای عالی بیمه تشکیل جلسه می‌دهد و پیشنهادات ما به این شورا برای رشد تعرفه‌ها مرتبط با افزایش اعتبارات پیش بینی شده در قانون بودجه است.

وی با اعلام اینکه فعلا نمی‌توانم عددی را برای افزایش تعرفه‌ها اعلام کنم، افزود: هفته آینده در اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی به این موضوع به طور مفصل اشاره خواهم کرد.

طریقت منفرد با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد هزینه‌های درمان از جیب مردم پرداخت می‌شود، افزود: برنامه جدیدی را در دستور کار داریم که هفته آینده به طور کامل در مورد آن صحبت خواهم کرد.

سرپرست وزارت بهداشت با تاکید بر تغییرات اساسی در اجرای برنامه پزشک خانواده افزود: متاسفانه جایگاه پزشک خانواده در بین مردم تضعیف شده و می‌بایست اطلاع رسانی لازم صورت بگیرد تا بتوان به پویایی این برنامه افزود.

وی با اشاره به اجرای برنامه پزشک خانواده در سایر کشور‌ها افزود: این برنامه بعضا در برخی کشور‌ها تا ۴۰ سال به طول می‌انجامد تا اجرا شود و بنابراین نمی‌توان به یکباره انتظار داشت که چنین برنامه‌ای در کمترین زمان ممکن در کشور ما به نتیجه برسد.

طریقت منفرد در مورد دریافت حق فرانشیز در برنامه پزشک خانواده نیز گفت: تجربیات کار‌شناسی نشان می‌دهد که خیلی از این مراجعات به پزشک خانواده چندان ضروری نیست از همین رو می‌بایست سیاستی را در پیش گرفت که بتوان این برنامه را آن طور که لازم است اجرا کرد بر همین اساس پیش بینی شده که در حدود ۵۰۰ تومان حق فرانشیز بابت مراجعه به پزشک خانواده دریافت شود.

سرپرست وزارت بهداشت در ادامه به موضوع کمبود دارو در کشور اشاره کرد و گفت: اصولا هر وقت احساس کمبودی به وجود بیاید نگرانی مردم در آن زمینه بیشتر می‌شود که در بحث دارو نیز این یک امر طبیعی است که بیشتر از نیازشان دارو تهیه کنند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ کمبودی برای داروی مورد نیاز بیماران وجود ندارد، افزود: به دنبال برنامه‌ای هستیم که بتوانیم کمبود داروی بیماران خاص و صعب العلاج را به نحوی اجرا کنیم که از حیف و میل این قبیل دارو‌ها جلوگیری شود.

طریقت منفرد با اعلام اینکه در حال حاضر در حدود ۱۰۰ هزار بیمار خاص و صعب العلاج در کشور وجود دارد، گفت: برای این افراد از سال آینده یک کارت هوشمند صادر خواهد شد که بر اساس آن داروی مورد نیاز آن‌ها تهیه و به دستشان برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز