خبرگزاری کار ایران

افتتاح دومین اردوگاه محکومین مواد مخدر کشور در اسدآباد مبارکه اصفهان

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۶۵

استان اصفهان بیشتر از سایر استان‌ها پیگیر مطالبات این ماده قانونی بود و احداث مکان ماده ۴۲ را سریع‌تر از سایر استان‌ها به پایان رساند.

ایلنا: دومین اردوگاه محکومین مواد مخدر کشور (موضوع ماده ۴۲ قانون مبارزه با مواد مخدر) در اسدآباد مبارکه اصفهان افتتاح شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ در آغاز این مراسم طه طاهری قائم مقام دبیرکل ستاد از زحمات و تلاش‌های کلیه دستگاه‌های استانی اعم از استانداری، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، سازمان‌ها زندان‌ها، مقامات قضایی و دیگر مسؤولان استانی و شهرستان مبارکه تشکر کرد و گفت: استان اصفهان یکی از استان‌های پاک کشور از نظر مواد مخدر می‌باشد اما به لحاظ توریستی و گردشگری بودن استان، بیش از استان‌های دیگر در معرض تهدیدات ناشی از مواد مخدر و اعتیاد قرار دارد.

وی در ادامه به ماده ۴۲ قانون اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر اشاره و تاکید کرد: طبق این ماده قانونی محکومین مواد مخدر باید در شرایط خاص و ویژه هم از لحاظ تنبیهی و هم از نظر حرفه‌آموزی و... نگهداری شوند.

قائم مقام دبیرکل ستاد بیان داشت: استان اصفهان بیشتر از سایر استان‌ها پیگیر مطالبات این ماده قانونی بود و احداث مکان ماده ۴۲ را سریع‌تر از سایر استان‌ها به پایان رساند که این امر قابل تحسین است و در عین حال باید توجه داشت که در اردوگاه‌ها، بخش‌های اشتغال‌زایی و حرفه‌آموزی افتتاح و گسترش یابند.

طاهری همچنین بر ساخت فاز دوم اردوگاه شهید لاجوردی استان تاکید کرد و بیان داشت: ستاد در نظر دارد با همکاری سازمان زندان‌ها اعتبارات لازم را در این خصوص در سال آینده واگذار کند تا در دو سال آتی شاهد تکمیل پروژه کاردرمانی اسدآباد باشیم.

وی افزود: طبق گزارشات بدست آمده در سال ۸۴، ۷۶ درصد مواد مخدر افغانستان از کشور ایران عبور می‌کرد اما امروزه با انجام اقدامات مقابله‌ای و پس از ابلاغ سیاست‌های کلی و تلاش دولت و نیروی انتظامی این موضوع به ۳۰ درصد رسیده است.

این مقام مسوول در ستاد در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، اولین کشور جهان در بخش درمان معتادان است، گفت: در سطح کشور تاکنون ۴۰۰ هزار نفر معتاد پاک شده‌اند و تصمیم داریم تا آخر سال مراکز درمانی دیگری را در کشور افتتاح کنیم که خود نشانگر آینده درخشان در حوزه درمان می‌باشد.

طاهری همچنین تاکید کرد: معتاد جایش در درمان‌ است و باید مسؤولان کشور مکان‌های مناسبی را جهت درمان معتادان مهیا کنند.
وی گفت: این اردوگاه با تخصیص اعتباری حدود ۱۲ میلیارد تومان از سوی دولت به سازمان‌ زندان‌های کشور، تاسیس شده و مشکل کمبود فضای نگهداری محکومین مواد مخدر را رفع کرده است.

گفتنی است؛ در پایان از ۸ نفر از دست اندرکاران استانی که نقش به سزایی در احداث اردوگاه اسدآباد مبارکه (ماده ۴۲) داشتند با اهدای لوح و هدیه تقدیر و تشکر شد و در این جلسه نیز رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کل کشور، معاون اداری مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، ریاست کل دادگستری استان، جمعی از مقامات قضایی و اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، رؤسای کمیته‌های تخصصی شورا و مسؤولان استانی و شهرستان مبارکه حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز