خبرگزاری کار ایران

دبیرشواری عالی نظام پزشکی:

سالانه حدود ۵۰ میلیون بار به آزمایشگاه هامراجعه می شود

کد خبر : ۴۹۳۷۲

حدود ۵ هزار آزمایشگاه در کشور مشغول فعالیت هستند/حدود ۲ میلیارد تست در سال انجام می‌شود.

ایلنا: دبیرشورای عالی نظام پزشکی ازمراجعه سالانه حدود ۵۰ میلیون بار به آزمایشگاه‌ها و انجام حدود ۲ میلیارد تست در سال خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ دکترمحمد صاحب زمانی در نشست خبری ائتلاف نوید فردا که امروز برگزار شد، گفت: آزمایشگاه رکن اساسی پیشگیری و درمان است به طوری که خیلی از بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های واگیردار بدون آزمایش، قابل تشخیص و درمان نیست.

وی با اشاره به اینکه حدود ۵ هزار آزمایشگاه در کشور مشغول فعالیت هستند، افزود: سالانه حدود ۵۰ میلیون بار به آزمایشگاه هامراجعه می شود و حدود ۲ میلیارد تست در سال انجام می‌شود.

صاحب زمانی در ادامه به انتقاد از وضعیت سرانه سلامت در کشور پرداخت و افزود: سرانه درمان در ایران نسبت به کشور‌ها ی دیگر خیلی پایین است و دولتمردان باید این سرانه را به مرز واقعی برسانند.

دبیرشواری عالی نظام پزشکی با اشاره به اینکه بدون سرانه درمان واقعی اصلا نمی‌توان تعرفه واقعی را تعیین کرد، افزود: به نظر بنده وظیفه اصلی نظام پزشکی در این دوره تلاش برای تعیین سرانه درمان واقعی در کشور است.

وی با بیان اینکه سرانه حق مردم و نه پزشک است، افزود: جمهوری اسلامی باید حقوق مردم را پرداخت کند و در غیر این صورت شاهد بروز مشکلاتی می‌شویم که اکنون با برخی از آن‌ها مواجه هستیم.

صاحب زمانی به اجرای برنامه پزشک خانواده اشاره کرد و افزود: اگر در سطوح اول فرانشیز بالایی از مردم گرفته شود برنامه پزشک خانواده به شکست منتهی خواهد شد، چون از نظر اقتصادی برای مردم غیر قابل تحمل است.

وی در ادامه با طرح این پرسش که باید با چه کسانی در انتخابات نظام پزشکی رای بدهیم، افزود: نظام پزشکی جای آزمون وتجربه نیست از همین رو باید کسانی در هیات مدیره حضور داشته باشند که از توانایی بالقوه مدیریتی و تجربه‌ای برخوردار باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز