خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن داروساران ایران در گفت‌و‌گو با ایلنا:

افراد غیرموجه داروخانه‌ها را مدیریت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۴۲۶۵۶

با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر داروخانه‌ها همکاران داروساز قادر به اداره داروخانه نیستند/در سیستان و بلوچستان، هرمزگان، ‌استان خراسان جنوبی، بیرجند، تربت حیدریه تعداد داروخانه‌ها متناسب با جمعیت وجود ندارد.

ایلنا: رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: به رغم کمبود داروخانه در شهرستان‌ها، تهران از ۳۰۰ داروخانه اضافی برخوردار است.

رهبر مژده‌ای آذر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب گفت: به نظر می‌رسد با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر داروخانه‌ها همکاران داروساز قادر به اداره داروخانه نیستند اگرچه آن‌ها می‌خواهند به بیمار خدمات علمی ارائه بدهند و با او صحبت و گفت‌وگو کنند اما با توجه به شرایط اقتصادی که در داروخانه‌ها وجود دارد کفاف هزینه‌ها برای این اقدامات وجود ندارد.

وی تصریح کرد: از همین رو بتدریج داروسازان از حضور در داروخانه سر باز می‌زنند و افراد غیرموجه و نامطلوب که مورد تایید وزارت بهداشت هم نیستند، اقتصاد داروخانه‌ها را مدیریت می‌کنند که ما به این موضوع اعتراض کرده‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اعتراضات شما نتیجه‌ای نیز داشته است افزود: ما خیلی از مسائل و اعتراضات را مطرح می‌کنیم و این موضوع تنها مشکل نیست اما متاسفانه اثر آن‌ها را نمی‌بینیم.

مژده‌ای آذر همچنین در مورد ارائه مجوز داروخانه بدون نوبت به ۲۰۰ نفر نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: اگرچه اعلام شده بود که به ۲۰۰ نفر مجوز داروخانه آن هم خارج از نوبت داده شده است اما براساس گزارشاتی که رسیده است این تعداد ۵۰ نفر است و آمار ۲۰۰ نفر صحت ندارد.

رئیس انجمن داروسازان ایران همچنین در مورد دلایل اضافی بودن ۳۰۰ داروخانه در تهران گفت: در قانون دیده شده است اگر مکان‌هایی وجود داشته باشد که داروخانه در آنجا کم باشد و در عین حال کسی حاضر به ایجاد داروخانه در آنجا نباشد، مسئولان می‌توانند بدون توجه به آن الزامات قانونی که دیده شده مبنی بر فاصله و جمعیت، مجوز ایجاد داروخانه بدهند و من فکر می‌کنم در مورد این ۳۰۰ داروخانه اضافی در تهران نیز از این بند در آیین نامه استفاده شده است.

مژده‌ای آذر خاطرنشان کرد: به جای اینکه در تهران که قدم به قدم داروخانه وجود دارد مجوز صادر کنند باید این اتفاق در مورد شهرستان‌های دیگر رخ دهد.

وی با اشاره به اینکه اکنون در آبادان ۷ داروخانه کمبود داریم افزود: البته شهرها و مناطقی هستند که شرایطشان از آبادان هم بدتر است به گونه‌ای که در سیستان و بلوچستان، هرمزگان، ‌استان خراسان جنوبی، بیرجند، تربت حیدریه تعداد داروخانه‌ها متناسب با جمعیت و آن تعداد داروخانه‌ای که از نظر قانونی باید وجود داشته باشد وجود ندارد و تعداد آن‌ها خیلی از میزان پیش بینی شده کمتر است.

رئیس انجمن داروسازان با تاکید براینکه در این مناطق مسئولان باید امتیازاتی قائل شوند که افراد به سرمایه گذاری و تاسیس داروخانه ترغیب شوند افزود: در آن مناطق نیز‌‌ همان مزایایی که در تهران در نظر گرفته شده قائل شده‌اند در حالی که شرایط آب و هوایی سکونت در آنجا متفاوت است.

وی ادامه داد: از همین رو باید برای ایجاد داروخانه امتیازاتی قائل شوند از جمله اینکه مالیاتی گرفته نشود یا اینکه در هزینه‌های آب و برق تخفیفاتی قائل شوند که افراد در آنجا بتوانند با ایجاد داروخانه به مردم خدمت رسانی کنند.

مژده‌ای آذر تصریح کرد: در حال حاضر کاری کرده‌اند که همه به تهران می‌آیند و می‌خواهند در اینجا داروخانه بزنند در حالی که این موضوع حتی جزء سیاست‌های دولت نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز