خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی خبر داد:

افزایش ۲۱ درصدی شهریه مهدهای کودک

asdasd
کد خبر : ۳۴۲۲۱

از جمله شروط دریافت مهدکودک‌های سه ستاره این است که ۷۵ درصد مربیان آن‌ها باید دارای مدرک کاردانی، کار‌شناسی و بالا‌تر باشند و مربی با مدرک تحصیلی زیر دیپلم در کادر آن‌ها وجود نداشته باشد.

ایلنا: معاون اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: مهداهای ستاره دار به مراتب در وضعیت کیفی بهتری از مهدهای معمولی قرار دارند لذا با بالا‌تر در نظر گرفتن شهریه این مهد‌ها به نوعی بدنبال تشویق و گسترش مهدهای ستاره دار هستیم.

به گزارش ایلنا، محمد نفریه در رابطه با شهریه مهدکودک‌ها گفت: شهریه مهدکودک‌ها به صورت استانی تعیین می‌شود که نمایندگان بهزیستی، کانون همیاران مهدکودک‌ها و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان در تعیین آن نقش دارند و پس از تایید سازمان بهزیستی به شهرستان‌ها ابلاغ می‌شود.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی در رابطه با تغییر نرخ شهریه مهد کودک‌ها، تاکید کرد: طبق قوانین شهریه مهدکودک‌ها سالانه نباید بیش از نرخ تورم افزایش داشته باشد لذا شهریه‌ امسال امسال مهد‌ها با توجه به تورم ۲۲ و نیم درصدی، ۲۱ درصد افزایش یافته است.

وی در رابطه با محتوا و جزییات علوم آموزشی برای مربیان مهدکودک‌ها، خاطرنشان کرد: آموزش مهارت‌های زندگی، نگاه به رشد یکپارچه و آموزش مفاهیم دینی به خردسالان برای مربیان در نظر گرفته شده که به صورت یک بسته حاوی سه کتاب تهیه و به مهدکودک‌ها ابلاغ شده است و برای آموزشگاه‌ها یک برند محسوب می‌شود که نشان‌دهنده کیفیت آموزش در آن است.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به وضعیت بهتر مهدکودک‌های ستاره‌دار نسبت به مهدکودک‌های معمولی، گفت: شرایط فیزیکی و تجهیزات، ایمنی و بهداشت تغذیه، عمل به قوانین و مقررات و نیروی انسانی و آموزش هر کدام از مواردی هستند که مهدکودک‌ها با لحاظ آن‌ها امتیاز بالاتری دریافت می‌کنند و در رده‌های یک‌ستاره، دو ستاره و سه ستاره قرار می‌گیرد.

وی در رابطه با جزییات دریافت ستاره کیفیت برای مهد‌ها، تصریح کرد: از جمله شروط دریافت مهدکودک‌های سه ستاره این است که ۷۵ درصد مربیان آن‌ها باید دارای مدرک کاردانی، کار‌شناسی و بالا‌تر باشند و مربی با مدرک تحصیلی زیر دیپلم در کادر آن‌ها وجود نداشته باشد. همچنین گذراندن دوره آموزشی مخصوص مهدکودک‌ها توسط مدیران و مربیان و گذراندن دوره تکمیلی توسط ۲۵ درصد مربیان از جمله شروط مهدهای ستاره‌دار است.

وی ادامه داد: همچنین نرخ شهریه این مهد‌ها باید طبق دستورالعمل تنظیم شود و نسبت کودکان و مربیان در سطح استانداردهای اعلام‌شده قرار بگیرد که یکی از عوامل مهم در شهریه و اخذ ستاره برای مهد کودک‌ها فضای بیش از ۷۱ مترمربع حیاط به شمار می‌آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز